شناسهٔ خبر: 28967185 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

موضع گيري تند سعيد معروف و پاسخ رئيس فدراسيون واليبال؛ از ملا نصرالدين و حيوان روى پشت بوم خونش تا يادآوري اميرکبير!

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- بعد از استعفاي امير خوش خبر از سرپرستي تيم ملي و مصاحبه جنجالي او، سعيد معروف هم با لحن تندي به رييس فدراسيون واليبال حمله کرد تا همه اهالي واليبال از اين اتفاق شوکه شوند.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، امير خوش‌خبر، سرپرست تيم ملي واليبال در حالي که ارتباط صميمي و شايد منحصر به فردي با بازيکنان داشت پس از حدود 12 سال از اين تيم جدا شد. در اين ميان اما موضع‌گيري سعيد معروف، کاپيتان تيم ملي ايران که در حال حاضر براي تيم سيه‌نا در سري A1 ايتاليا بازي مي‌کند در نوع خود قابل توجه بود. او در صفحه شخصي خود با ادبياتي بسيار تند، فدراسيون واليبال و احمد ضيايي، رئيس اين فدراسيون  مورد خطاب قرار داد و نوشت: «چند وقت پيش فکر مي‌کردم که يه سرى اتفاقا داره ميوفته که نه تنها ترمز  واليبال کشيده شه بلکه بايد سرعت پسرفتش بيشتر از پيشرفتش باشه.امروز خبري شنيدم که تاييد کرد بازم درست فکر ميکردم.کسى رو گذاشتن تو راس کار که سرعت تخريبش خوب باشه و اصلأ نفهمه چيکار داره ميکنه. اصلأ اين ادم شعور درک مسائل رو نداره نه به دليل اينکه زبان واليبال سخت باشه يا من خيلى پيچيده حرف زده باشم نه, فقط قدرت فهمش رو نداره. سکوت کرديم که قبل بازيهاى اسيايى و جام جهاني تيم ضربه نخوره ولى بعد اين همه ندانم کارى، برکنارى سرپرست تيم بدترين اتفاق ممکن بود. اميدوارم قبل از اينکه داستان ملا نصرالدين و حيوون روى پشت بوم خونش تکرار بشه، وزارت محترم ورزش سريعأ قانون بازنشسته ها رو اجرا کنه که اين اقا فکر نکنه هر کارى دلش بخواد ميتونه بکنه.به اميد روزى که ديگه ادمهاى نا لايق رو تو پست رياست نبينيم»
اگر کمي به گذشته برگرديم، يادمان مي‌آيد که سعيد معروف به خاطر رابطه دوستانه با امير خوش خبر شديدا از او حمايت کرده و مهمترين نمونه هم به المپيک 2016 برمي‌گردد؛ جايي که کاپيتان تيم ملي به همراه محمد موسوي و شهرام محمودي حاضر نشدند در اعتراض به غيبت نام خوش خبر در ليست افتتاحيه به اين مراسم پاي بگذارند. بخش توهين آميزتر پست اينستاگرامي معروف مربوط به کنايه اي است که او با لفظ ملانصرالدين و حيوون روي پشت بام خانه اش به آن اشاره کرده است! حکايتي قديمي که مطرح شدن آن از سوي معروف بيانيه او را ترسناک‌تر کرده است. اين حکايت به صورت کنايه اي به بالا رفتن افراد بي ارزش و ترک نکردن سمت يا صندلي جديد از سوي آنها اشاره مي کند که نتيجه اي خسارت بار به همراه خواهد داشت.
به نظر مي رسد کاپيتان تيم ملي که هم اکنون در ايتاليا به سر مي‌برد، به صورت کنايه کمک داورزني به ضيايي را براي قرار گرفتن در راس فدراسيون دست مايه قرار داده؛ 2 مسئولي که حالا گفته مي شود رابطه صميمانه قبلي را با هم ندارند و حتي به خاطر اجراي قانون بازنشستگي با هم اختلاف پيدا کرده اند. البته اظهارات تند معروف عليه احمد ضيايي در شبکه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي انتقادهاي زيادي را هم در پي داشته است. خيلي‌ها معتقدند بازيکن تيم ملي هر چقدر هم بزرگ و باتجربه باشد، نمي تواند در حوزه اختيارات رييس فدراسيون ورود کند و به خاطر کنار رفتن سرپرست تيم ملي به اين شکل پست انتقادي منتشر کند. سعيد معروف که از ابتدا هم رابطه خوبي با ضيايي بعد از حضورش در راس فدراسيون نداشته، با ادبياتي تند به صورت مشخص از پايان کار او صحبت کرده و از وزارت ورزش خواسته تا به ماجرا ورود کند.



حالا بعد از يک روز سکوت رييس فدراسيون واليبال هم به اين صحبت ها واکنش نشان داده است. احمد ضيايي رييس فدراسيون واليبال پيرامون حواشي به وجود آمده پس از پايان ماموريت امير خوش‌خبر در اين باره به سايت فدراسيون گفت: تصميم گيري در مورد اعضا و دست اندرکاران هر فدراسيون جزو حقوق بديهي هر رييسي است و خوشبختانه اين خداحافظي در يک فضاي دوستانه و با حفظ احترام صورت پذيرفت که اين موضوع در راستاي موافقت با درخواست ايشان و اقدام در مورد خاتمه خدمت آقاي خوش خبر صورت گرفت.
وي در خصوص برخي واکنش‌ها به وجود آمده و توهين‌هاي صورت گرفته نيز عنوان کرد: ضمن محفوظ دانستن حق برخورد قانوني و انضباطي در اين خصوص براي فدراسيون و خانواده بزرگ واليبال، رجوع مي کنم به نقل قولي از مرحوم امير کبير که مي گويد: “اگر سيستم آموزشي و تربيتي ما درست بود و نقصي نداشت امروز شاهد چنين برخوردهايي دور از شان انساني نبوديم”. ضيايي در ادامه افزود: الحق اميرکبير مرحوم حق داشت که هر 1188 روز دوران صدرات را بگريد زيرا افول ارزش هاي انساني از جانب هر کسي و در هر جايگاهي بسيار مضموم و ناپسند است و اينجانب قضاوت در اين خصوص را به اهل دل و اهل فن واگذار مي نمايم. در ادامه اين خبر آمده که کميته انضباطي فدراسيون واليبال در حال بررسي اتفاقات روزهاي اخير مي باشد و طي روزهاي آينده در اين خصوص تصميم گيري و اعلام خواهد کرد.

نظر شما