شناسهٔ خبر: 28961321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با رای نمایندگان؛

کلیات طرح سهمیه ایثارگران در صدور مجوز دفاتر قضایی و حقوقی رد شد

کلیات طرح یک فوریتی اصلاح بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ۵ ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با رای مخالف نمایندگان رد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بررسی طرح یک فوریتی اصلاح بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ۵ ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت که کلیات این طرح با ۹۱ رای موافق، ۱۰۶ رای مخالف، ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن رد شد.

مسعود پزشکیان پیش از رای‌گیری تاکید کرد: به این دلیل که این طرح بر خلاف برنامه است به دو سوم آرا نیاز دارد.

این طرح که به امضای ۵۷ نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود و در کمیسیون‌های قضایی و برنامه بودجه بررسی شده بود دو فوریتش در سوم دی ماه ۹۶ به تصویب نرسید اما یک فوریت آن تصویب شد.

ماده واحده این طرح که امروز تصویب نشد به شرح زیر است:

ماده واحده- عبارت «مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه» از بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حذف می‌شود.

 در بند (چ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور آمده است: 

قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه مکلفند ۳۰ درصد از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ۱۰ درصد، آزادگان با داشتن حداقل ۳ ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل ۶ ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه بدون رعایت شرط سنی در صورت واجدالشرایط بودن اختصاص دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما