شناسهٔ خبر: 28960909 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مجلس مطرح کرد

پایمال شدن حقوق بیماران با پذیرش سفارشی در مراکز دولتی

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پایمال شدن حقوق بیماران با پذیرش سفارشی بیماران درمراکز دولتی متوقف شود، گفت: افزایش مطب‌های درمانی در بیمارستان‌های دولتی برای کاهش صف های مراجعین الزامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سید راضی نوری درباره  وضعیت  پذیرش بیماران در بیمارستان‌های دولتی، گفت: شیفت بیماران از طبقه متوسط جامعه به بیمارستان‌های دولتی با اجرایی طرح تحول سلامت رقم می‌خورد و این امرموجب شده است که بیمارستان‌ها بیش از ظرفیت بیماران را پذیرش کنند.

 نماینده  مردم شوش در مجلس شورای  اسلامی  تصریح کرد: پذیرش بیمارستانها بیش از امکانات و ظرفیت موجود موجب شده است که خدمات رسانی در بیمارستانهای دولتی به نحو احسن انجام نشود و در نتیجه مشخص است که  بیماران برای مراجعه به پزشک باید مدتها در صفهای طولانی در انتظارباشند.

نوری افزود: پذیرش بیماران با سفارش دیگران در بیمارستان‌های دولتی حق  بیماران را نقض می‌کند، بنابراین ما انتظار داریم  دولت با افزایش امکانات دغدغه،خدمات رسانی به بیماران را کاهش دهد تا مردم تنها درد بیماری را  تحمل کنند  نه اینکه درد ماندن  در صفهای طولانی درمان را نیز متحمل شوند.

وی ادامه داد: افزایش ساختار امکانات بیمارستانهای دولتی از  منظر منابع انسانی ضروری است تا بتوان خدمات رسانی به بیماران  را سرعت بخشیده شود بنابراین باید درگام نخست، دولت  افزایش پزشکان مختصص در بیمارستان دولتی را با برنامه ریزی منطقی  در  دستور کار قرار بدهد تا  علاوه بر افزایش کیفیت در بیمارستانهای دولتی، زمان رسیدگی به بیماران در بیمارستان‌های دولتی نیز به حداقل برسد.

عضوکمیسیون کشاورزی ،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه پایمال شدن حقوق بیماران باپذیرش سفارشی بیماران متوقف شود به خانه ملت گفت: افزایش مطب‌های درمانی در بیمارستان‌های دولتی برای کاهش صفهای مراجعین الزامی است.

انتهای پیام/

نظر شما