شناسهٔ خبر: 28960846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده اردبیل:

لایجه مناطق آزاد تجاری بزودی تعیین تکلیف می شود

اردبیل - ایرنا - نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان به لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی ایراداتی را وارد کرده که در 30 روز آینده این ایرادات برطرف و تعیین تکلیف می شود.

صاحب‌خبر -

صدیف بدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایرادات شورای نگهبان مربوط به اصل 74 قانون اساسی است شامل مغایرت با بند 17 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص اصلاح نظام درآمدی دولت و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی، مغایرت با بند یک سیاست های کلی آمایش سرزمین در خصوص ایجاد امکانات عادلانه، فرصت های برابر و رفع تبعیض ناروا در مناطق مختلف کشور و مغایرت با بند 11 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است.
وی بیان کرد: همچنین شورای نگهبان اعلام کرده که روند قانونی برای تصویب نهایی مناطق آزاد طی نشده و ایجاد مناطق جدید اقتصادی و آزاد در لایحه دولت اضافه شده که نیاز به بررسی بیشتر دارد .
بدری ادامه داد: این ایرادات در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است و نمایندگان هم پیگیر هستند تا ایرادات لایحه مناطق آزاد برطرف و دوباره در صحن علنی مجلس مطرح شود .
بدری ادامه داد: بر اساس اظهارات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ،امیدواری برای برطرف شدن این ایرادات بیشتر است.
وی افزود: نمایندگان مجلس با کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام مذاکره کردند و امید است این پیگیری ها منجر به تصویب نهایی این لایحه شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری برای استان‌های مرزی و کمتر توسعه ‌یافته مانند اردبیل به عنوان یک محرک قوی برای رشد و توسعه است که امیدواریم با تصویب قطعی این منطقه شاهد پیشرفت استان اردبیل باشیم.
کلیات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری در کشور هفتم شهریورماه 97 و جزییات آن 11 شهریورماه در مجلس تصویب شد.
براساس این لایحه مصوب مجلس مناطق اینچه برون در استان گلستان، مهران در ایلام، اردبیل در استان اردبیل، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه - مریوان در استان کردستان، جاسک در استان هرمزگان، بوشهر در استان بوشهر و قصر شیرین در استان کرمانشاه به عنوان مناطق آزاد تجاری و صنعتی جدید تعیین شدند.
7110/ 1257

نظر شما