شناسهٔ خبر: 28960829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارسال سوخت برای نیروگاه غزه امروز از سر گرفته می‌شود

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد طبق دستورات فرماندهی ارتش این رژیم از امروز (چهارشنبه) ارسال سوخت اهدایی قطر به نوار غزه از سر گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که عصر جمعه دستور توقف ارسال سوخت فرستاده شده توسط قطر به نوار غزه را داده بود اعلام کرد: طبق دستورات فرماندهی ارتش این رژیم از امروز ارسال سوخت قطر به نوار غزه از سر گرفته خواهد شد.

لیبرمن توقف سوخت‌رسانی به غزه را در واکنش به راهپیمایی‌های بازگشت در طول مرز نوار غزه اتخاذ کرد و این توقف 12 روز ادامه داشت.

لیبرمن روز یکشنبه دستور بازگشایی دو گذرگاه غزه با سرزمین‌های اشغالی را پس از چهار روز تعطیلی در پی شلیک موشک از نوار غزه، صادر کرد.

از 30 مارس اعتراضاتی در قالب راهپیمایی‌های بازگشت هر جمعه در نزدیکی مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی با حضور هزاران فلسطینی برگزار می‌شود که بیشتر این اعتراضات به درگیری‌های خونین منجر شده است.

از آن تاریخ بیش از 200 فلسطینی به شهادت رسیده و یک سرباز اسرائیلی نیز از پای درآمده است.

قطر از حامیان اصلی نوار غزه است که تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی 10 سال اخیر رژیم صهیونیستی قرار دارد. دوحه مبالغ زیادی را برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده نوار غزه در جنگ سال 2014 پرداخت کرده است.

کامیون‌های حامل سوخت هر روز به تنها نیروگاه موجود در نوار غزه سوخت می‌رسانند.

سازمان ملل ارزش سوختی را که جهت راه‌اندازی نیروگاه غزه به مدت شش ماه تامین شده 60 میلیون دلار تخمین زده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما