شناسهٔ خبر: 28960796 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«شادی شادمانی استوار در دنیای ناپایدار»

چاپ نخست «شادی شادمانی استوار در دنیای ناپایدار» اثر«دالایی لاما» و« اسقف دزموند توتو» با همکاری« دوگلاس آبرامز» با ترجمه ی «شهره میر عمادی» را موسسه نشر« نگاه» چاپ کرده است

صاحب‌خبر -

  به گزاری خبرگزاری شبستان، در پشت جلد این اثر آمده است:« روایتِ گفت‌وگوهایی که در این کتاب آمده است از جنس معمول و خسته کنندۀ رهبران سیاسی نیست که هر روز شاهد آن هستیم. ارتباط و وابستگی عاطفی عمیق دالایی لاما به عنوان رهبر بوداییان تبت با اُسقف دزموند توتو از رهبران جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی، ریشه در باورهای آنان دارد. شادی و پرهیز از درد و رنج که هر دو آن را هدف اصلی زندگی می دانند و البته پاسخ به این پرسش بنیادین که منشأ درد و رنج انسان در چیست؟ و آیا می توان به اعتبار شاد زیستن از مصائب بشری بی اعتنا عبور کرد؟ گفت و گوهای صمیمانه، شوخی ها و کنایه های اُسقف و دالایی لاما. این فرصت را به ما یادآوری می کند که اختلاف آیین ها در عمل، مانعی نیست و باور به نیکبختی بشریت به عنوان یک مجموعۀ واحد تنها مسیری است که رضایت وشادی درونی را فراتر از هر دین و آیینی در وجود ما استوار نگاه می دارد...»

«شادی شادمانی استوار در دنیای ناپایدار» اثر «دالایی لاما» و« اسقف دزموند توتو» با همکاری« دوگلاس آبرامز» با ترجمه ی «شهره میر عمادی» را موسسه نشر نگاه چاپ کرده است.

نظر شما