شناسهٔ خبر: 28960744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چرا آخوندی از دولت فرار کرد؟

رییس اندیشکده یقین گفت: امروز حقوق بشر و آزادی آمریکایی شکست خورده از این رو آمریکا مجبور است که در ماجرای خاشقچی از عربستان دفاع کند، اما کشتار مردم یمن برای آن‌ها مهم نیست، چون عربستان از آن‌ها سلاح می‌خرد و پول نفت خود را به آن‌ها می‌دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در مراسم « افول هژمونی آمریکا» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه آمریکا بر ضد ارزش‌های خود عمل می‌کند به شکل گیری جنبش وال استریت اشاره کرد و گفت: خروجی رویایی آمریکایی سبک زندگی آمریکایی است که اسن سبک زندگی را در شیوه زندگی سلبریتی‌های آنجا هم می‌بینیم.

عباسی ادامه داد: در روح آمریکایی به پدیده‌ها به عنوان کالا نگاه می‌شود و بر روی پدیده‌ها قیمت می‌گذارند.

وی تصریح کرد: برای ما حکمت، معرفت و شهادت کالا نیستند و قیمت ندارند، ولی بها دارند و اگر محسن حججی سر خود را می‌دهد برای این است که شهادت بها داشت. این شهید بزرگوار معنای آیه ۱۱۱ سوره توبه را به خوبی فهمید و برای همین هم به فرزندش گفت: طوری زندگی کند که خدا او را بخرد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا امروز ضعیف شده است؛ تاکید کرد: امروز پر و بال آمریکا ریخته و دیگر آن شیر با یال و کوپال نیست. اگر غیر این بود هویت و موشک ایرانی را برای خود خطرناک نمی‌دانست.

عباسی در ادامه با اشاره به تحریم های آمریکا عیله ایران اضافه کرد: می‌توانیم تحریم‌های اقتصادی آمریکا را بی اثر کنیم چون اقتصاد جهانی رو به فروپاشی است.

وی با بیان اینکه اگر جنگی با ایران شروع شود یک جنگ جهانی خواهد بود، گفت: امروز ایران دارای قدرت بسیاری است و اگر کسی به ما حمله کند شمشیر داموکلس جمهوری اسلامی بیخ گردن آنهاست. شیوه جنگ ما جنگ نامتقارن است و هژمونی نظامی و اقتصادی آمریکا هم ضعیف شده است.

رئیس اندیشکده یقین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه نظامی  ۴۲ میلیارد دلاری ژاپن و ۴۴ میلیارد دلاری آلمان گفت: امروز ژاپن ۹۰ درصد بودجه نظامی خود را به آمریکا می‌دهد تا در اوکیناوا از این کشور در مقابل کره شمالی دفاع کند، آلمان هم باید این بودجه را به آمریکا بدهد تا از این کشور در مقابل روسیه دفاع کند.

عباسی در ادامه با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر اینکه عربستان بدون آمریکایی‌ها دو هفته هم سرپا نمی‌ماند؛ افزود: آمریکا برای اینکه عربستان را بدوشد چنین گفته، آمریکا زیر بغل آلمان، کره جنوبی، ژاپن و عربستان هم را می‌گیرد اما جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است علیرغم اینکه مورد تهاجم نظامی، ترور و تحریم بوده بدون آمریکا روی پای خود ایستاده است و البته اگر فشار‌های آمریکا نبود پیشرفت‌های ایران بیش از این بود.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در کشور اضافه کرد: اینها ربطی به جریان انقلابی ندارند. جریان انقلابی کسانی مانند شهید شهریاری هستند که به کشور خدمت  کرده اند و اگر مردم ضعفی می‌بینند باید سراغ کسانی بروند که در این ۴۰ سال روی کار بوده اند.

عباسی در ادامه با اشاره به بودجه امسال کشور اشاره کرد، گفت: از 300 میلیارد بودجه کشور تنها  ۱۲ میلیارد به بخش نظامی اختصاص می‌یابد با این وجود نیروهای مسلح باید با این بودجه کشور را بسازند و در مقابل دشمن نیز بجنگند و این در حالی است که آمریکا ۷ تریلیون دلار در خاومیانه هزینه کرده و دست آخر به اعتراف ترامپ نتیجه را ایران برده است. بعد کسانی که در کشور پول‌ها را در اختیار دارند می‌گویند نمی‌شود بدون آمریکا کار کرد.

وی با اشاره به خدمات موثر قرارگاه خاتم النبیاء در سازندگی، گفت: ما می بینیم به طور مثال وقتی که توتال از صنعت نفت کشورمان خارج می‌شود ماموریت به قرارگاه خاتم النبیاء واگذار شود و نمی گذارد کار زمین بماند با این حال برخی‌ها می‌گویند چرا نظامی‌ها به این حوزه ورود کرده اند!

عباسی با اشاره به نامه خود به ستاد کل نیرو‌های مسلح، افزود: آمریکا برای حمله به ایران باید ۵۲ تریلیون دلار هزینه کند و این یعنی تمام منابع اختصاصی دنیا ضایع می‌شود برای همین آمریکا به ایران حمله نظامی نمی‌کند.

رییس اندیشکده یقین یادآور شد: ایدئولوژی کاپیتالیسم شکست خورده، چون بر روی تمام پدیده‌ها قیمت می‌گذارند امروز ارزش‌های آمریکایی همچون حقوق بشر و آزادی شکست خورده اند از این رو آمریکا مجبور است که در قضیه خاشقچی از عربستان دفاع کند، اما کشتار مردم یمن برای آن‌ها مهم نیست، چون عربستان از آن‌ها سلاح می‌خرد و پول نفت خود را به آن‌ها می‌دهد.

وی تاکید کرد: لذت مهمترین اصل سبک زندگی آمریکایی است و امروز شاهد افول ایدئولوژیک آمریکا و رویای آمریکایی هستیم به گونه‌ای که ترامپ نیز از وضعیت به عنوان مرگ رویای آمریکایی یاد کرده است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی با شکوه اربعین ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک رویای اسلامی ایرانی و یک نمایش قدرت است و  پیام اسلام در قالب رویای اسلامی ایرانی در آن نمود پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: دعوای هویت اسلامی و هویت آمریکایی یک نمایش قدرت عظیم است و دعوایی که ما با مسئولین داریم همین است.

رییس اندیشکده یقین در ادامه با اشاره به نامه اخیر آخوندی گفت: او می گوید چون نتوانستم اقتصاد آزاد و لیبرالیسم را پیاده کنم پس می‌روم! واقعیت این است که لیبرالیسم هم در دنیا و هم در ایران شکست خورده است و من همین‌ها را در دادگاه گفتم حرفم من در دادگاه این بود که منتظری و بنی صدر نتوانستند لیبرالیسم را پیاده کنند خب شما هم نمی‌توانید.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه درباره جزئیات دادگاه خود هم تاکید کرد: بنده در سال ۹۵ به مناسبات روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه اراک سخنرانی کردم با این وجود به دلیل سخنانی که در این جلسه مطرح شد دولت از بنده شکایت کرد. 

عباسی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سال ۹۳ مبنی براینکه کجای علوم اسلامی باید محول شود مگر علوم پایه اسلامی یهودی یا مسیحی ندارد، گفت: رهبر انقلاب رهبری یک ماه بعد در دیدار با اساتید پاسخ رئیس جمهور را دادند و گفتند که مبنای علوم انسانی یهودیت و مسیحیت غیرتوحیدی است و مال ما توحیدی است در هر حال باید این حرف رهبری تئوریزه می‌شد که از بنده دعوت کردند که در دانشگاه علامه طباطبایی که بزرگترین دانشگاه علوم انسانی خاورمیانه است در رابطه با آنچه که رهبری گفته اند توضیح دهم.

وی تاکید کرد: بنده در دانشگاه علامه طباطبایی گفتم بنابر آنچه که رهبری می‌گویند مبنای علوم غربی غیرتوحیدی و تثلیثی است که بنده رشته به رشته سند‌های تثلیثی بودن علوم غربی اعم از فلسفه، روان شناسی، حقوق، جامعه شناسی، زیست شناسی و فیزیک را ارائه کردم اگرچه رئیس جمهور می‌گویند مگر پایه علوم یهودی اسلامی مسیحی با هم متفاوت است.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه زمانی می‌توانند با هم متحد شوند که علم توحیدی متحد تولید کنند و نه موقعی که در و دیوار حوزه مانند دانشگاه و در و دیوار دانشگاه مانند حوزه شود.

عباسی افزود:، اما چرا علم توحیدی تولید نمی‌شود؟ چرا، چون بین رئیس جمهور و رهبری اختلاف وجود دارد و رئیس جمهور می‌گوید که کجای علوم باید متحول شود مگر علوم اسلامی، یهودی، مسیحی است؟ پس هر نظریه‌ای را هر کسی در هر کجا مطرح کرد جهان شمول است یعنی اگر هگل گفت: من از پدر پسر روح القدس منطق تز آنتی تز، سنتز را درآوردم این همان علم است حالا شما با این منطق هگلی قرآن را تفسیر کنید قطعا دچار مشکل می‌شوید.

رییس اندیشکده یقین اضافه کرد: اگر برخی از بحث‌های مرحوم شریعتی دچار اشکال است دلیلش این است که او قرآن را هگلی تفسیر می‌کرد ولی باید تفسیر این آیه توحیدی باشد، اما اگر آن را در مدل تثلیثی هگلی تفسیر کردیم نتیجه‌ای که از آن بیرون می‌آید مخدوش است.

وی افزود: متودولوژی و منطق قرآن داخل خودش است و ما نمی‌توانیم از بیرون با منطق حد وسط ارسطویی یا منطق هگلی آن را تفسیر کنیم در هر حال این اختلاف بین رهبری و رئیس جمهور وجود دارد که از بنده به خاطر اشاره به این اختلاف شکایت شد.

عباسی تصریح کرد: آیا بعد از چهل سال که در جمهوری اسلامی با این همه آدم که به خاطر توحید شهید شده اند ما باید در مقابل حکومت از توحید دفاع کنیم؟

وی ادامه داد: نظر رهبری انقلاب بر تثلیثی بودن علوم غربی است، اما رئیس جمهور مملکت نظرش این نیست با این وجود یک رئیس قوه دیگر که یک آیت الله است ما را برای توحید محاکمه می‌کند در هر حال ما بین این سه بزرگوار که هر سه نیز عالم دین هم هستند گیر افتاده ایم معتقدم باید تکلیف خودمان را با توحید روشن کنیم.

عباسی گفت: غربی‌ها خودشان در رشته‌های مختلف کتاب نوشته اند و گفته اند که علوم ما تثلیثی است، با این وجود نفر دوم مملکت می‌گوید، چون بنده گفته ام بین رهبری و رئیس جمهور اختلاف وجود دارد پس باید به دادگاه بروید پس دادگاه به بنده می‌گوید همه حرف‌های شما درست است، ولی به رئیس جمهور توهین شده پس باید به زندان بروید.

رئیس اندیشکده یقین گفت: در حکومت جمهوری اسلامی باید به خاطر اینکه گفته اید در قرآن یک آیه وجود دارد به نام لاتقولو ثلاثه و اینکه گفته اید نظر رئیس جمهور با نظر رهبری در مورد تثلیثی بودن علوم غربی متفاوت است باید محاکمه شوید.

عباسی خاطرنشان کرد: مگر رئیس جمهور نمی‌داند که علوم پایه اسلامی یهودی و مسیحی دارد و چرا شما در بین ۱۲۰ رشته شما مشخص کرده اید که در علوم غربی تثلیث وجود دارد سوال این است که آیا در هر گوشه از دنیا که بود نمی‌گفتند که شما که ۱۲۰ رشته را آنالیز و تثلیثی بودن آن را مشخص کرده اید پس بیایید در جشنواره خوارزمی و فارابی به شما جایزه بدهیم، اما در جمهوری اسلامی می‌گویند باید در دادگاه محاکمه شوید.

وی گفت: متاسفانه لیبرال‌های وطنی کشور دچار مشکلات کلیدی هستند و این موضوع شوخی بردار هم نیست، تئوریسن اصلی این دولت آقای جواد طباطبایی است و این وزیری که چند روز پیش فرار کرد تا او را استیضاح نکنند و ارزیابی نشود تشکیلاتی را درست کرده که در خود دولت هم پیگیری می‌شود و آن مقوله‌ای است به نام مکتب ایران شهری.

عباسی ادامه داد: این مکتب می‌گوید ما باید هویت اسلامی را بزنیم و بعد هویت ایرانی را بچسبیم و آن را با ایدئولوژی لیبرالیسم امروزی ترکیب نماییم تا از ترکیب لیبرالیسم ایرانی و هویت ایرانی هویت ایران شهری به وجود بیاید و این هویت ایران شهری هویت لیبرالیسم ایرانی است.

 

نظر شما