شناسهٔ خبر: 28960719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۰ درصداز مدارس شهرستان دورود فرسوده است

R41450/P1486/S6,72/CT1

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود گفت: ۵۰ درصداز مدارس شهرستان دورود فرسوده است و نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

صاحب‌خبر -

وجیه اله زندی فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود اظهار داشت: درسطح شهرستان دورود مشکل مدارس انکس نداریم تنها سه تا چهار روستا از کانکس استفاده می‌کنند که با کمک خیرین و بانک‌های عامل مدرسه یک یا دو کلاسه ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 50 درصد مدارس شهرستان دورود فرسوده است، افزود: در حوزه آموزش و پرورش مسائل و مشکلات خاصی داریم که از زمان شروع به کار برنامه‌ای ترسیم کرده‌ایم به نحوی که در سه حوزه اصلی قرار است کار کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود عنوان کرد: 40 تا 50 درصد مدارس فرسوده شهرستان دورود نیاز به ترمیم و بازسازی دارند که امیدواریم از اعتبارات دولتی و از محل درآمدهای اختصاصی شهرستان دورود بتوانیم اعتباری جذب و با کمک خیرین مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دورود مکان‌های داریم که تازه احداث‌اند و سکونت جدید در آن‌ها انجام گرفته است بیان کرد: کوی فرهنگیان،کوی فدک،کوی ایثار فضاهای آموزشی مصوب شده خریداری و جهت احداث فضای آموزشی در مناطق حاشیهای، شهر و روستا اقدام شود.

زندی فر گفت: دو بانک عامل در روستای ترشاب و بنک آباد 2 مدرسه 3کلاسه و بنیاد برکت یک مدرسه 6 کلاسه در روستای بنک آباد ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: کار ساخت مدرسه فرسوده و قدیمی شهید ترک انگشته را قرارگاه خاتم قرار است انجام دهد و در روستای یوسف آباد نیز یک مدرسه 3 کلاسه ایجاد شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود خاطرنشان کرد: به واسطه خیرین و تلاش نماینده توانسته‌ایم برای کار ساختمان قریب به 600متر سنگ نما،25 تن سیمان و...به مدارس تزریق کنیم در طرح هجرت نیز  فضاهای آموزشی 25 مدرسه را در زمینههای مختلف با کمک سپاه ناحیه دورود و بسیج دانش آموزی ترمیم و زیبا سازی شده و با کمک راهداری وحمل ونقل جاده‌ای 3 مدرسه را آسفالت و8 مدرسه دیگر  توسط اداره کل نوسازی مدارس لرستان آسفالت شد.

وی اظهارداشت: در بحث سیستم گرمایشی دغدغه داریم برخی مدارس از بافت سنتی از بخاری استفاده می‌کنند که  براساس آیین نامه آموزش و پرورش مجاز نیستیم و به زودی تغییر سیستم گرمایشی انجام می‌شود.

زندی فر افزود: توسط اداره کل نوسازی مدارس لرستان و نماینده مردم  دورود و ازنا در مجلس یک اعتبار 20 میلیونی برای هزینه به مدارس تزریق شد و در اول مهر نیز کمک 30 میلیون تومانی در نظر گرفتند.

وی عنوان کرد: انجمن‌های خیریه و کمیته امداد امام خمینی (ره) در بازگشایی مدارس کمک کردند که 700 جفت کفش بین مدارس روستایی و مدارس حاشیهای توزیع شد و12 میلیون تومان در بین دانش‌آموزان بی بضاعت تقسیم و با کمک بنیاد علوی و قرارگاه خاتم هزار پک لوازم التحریر بین مدارس توزیع شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود عنوان کرد: هرساله کمک‌های بنیاد علوی را در شهرستان دورود داریم که  در بحث اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان 8 تا 9 هزار لباس و کفش تامین می‌کنند که جامعه هدف ما دانش‌آموزان بی بضاعت روستایی هستند.

وی بیان کرد: در بحث کنکور و ارتقاء کیفیت آموزشی نیز سالانه مبلغ 100تا 200 میلیون تومان در قالب پک‌های آموزشی،کتاب‌های کمک درسی و آمادگی کنکور تدارک می‌بینند که جامعه هدف مدارس متوسط دوم است برای ارتقاء کیفیت آموزشی کلاس‌های فوق برنامه هدف دار برگزار و از مدارس عادی و غیر انتفاعی نیز خواسته‌ایم که در این رابطه برنامه کلاس‌های فوق برنامه را اعلام کنند.

زندی فر گفت: طرح ایران مهارت امسال در برنامه کاری قرارگرفته و پایلوت دانش‌آموزان متوسطه اول راهنمایی است که برگزار می‌شود و  از ظرفیت فنی وحرفه‌ای شهرستان دورود استفاده خواهیم کرد تا دانش‌آموزان به سمت مهارت آموزی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان دورود نگاه ویژه به ارتقاء معدل نهایی دانش آموزان دبیرستانی دارد، اظهارداشت: با کمک خیرین آموزش‌هایی به صورت رایگان در پایگاههای متمرکز مانند کانون امام علی (ع) و در مدارس خاص کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود و کلاس‌های فوق العاده برای تقویت علمی، ارتقاء معدل نهایی و کنکور سراسری است که 2 سال است با کمک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود فضای برگزاری کنکور فضای مفرح و آرام بخش است.

انتهای پیام/م

نظر شما