شناسهٔ خبر: 28960328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

عده‌ای به دنبال تضعیف پیشکسوتان و ارزش‌های دفاع مقدس هستند

«حجت‌الله ناصرپور» گفت: عده‌ای به دنبال تضعیف پیشکسوتان و کسانی که بار ارزش هشت سال دفاع مقدس را به دوش می‌کشند هستند، در حالی که دلسوزان دفاع مقدس به‌دنبال حفظ ارزش‌ها می‌باشند.

صاحب‌خبر -

تضعیف ادراک وتفکرات ما از اهداف دشمنان استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصر‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در نشست هیئت اندیشه‌ورز پیشکسوتان دفاع مقدس استان، اظهار داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس، سرمایه‌ها و ثروت هویتی نظام جمهوری اسلامی و طلایه‌دارانی هستند که اگر نبودند، امروز این آسایش و امنیت در کشور ما حاکم نبود.

وی با بیان این‌که دفاع مقدس مربوط به همه مردم است و به قشر، سازمان یا نهاد خاصی وابستگی ندارد، گفت: هیئت اندیشه‌ورز پیشکسوتان دفاع مقدس، ریشه‌دارترین هیئت اندیشه‌ورز است که هویت کشور ماست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، اولین هدف نشست هئیت اندیشه‌ورز دفاع مقدس استان را هم‌اندیشی، تذکرات، نوآوری و خلاقیت در رابطه با مسائل دفاعی که حافظ ارزش‌های دفاع مقدس هستند عنوان کرد و افزود: کسانی که در راه ارزش‌های دفاع مقدس قدم برمی‌دارند پاسدار این ارزش‌ها هستند و پاسداری، لفظی فراگیر برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است.

ناصرپور دومین هدف از برگزاری نشست هیئت اندیشه‌ورز پیشکسوتان دفاع مقدس لرستان را رصد جامعه دانست و تصریح کرد: کل جامعه و کل مردم سرزمین لرستان باید رصد شوند که آیا امروزه ارزش‌ها در حد مطلوب ساری و جاری هستند یا بین آن ارزش و ارزش‌های فعلی فاصله افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت سطح موجود ارزش‌ها چگونه است و سطح مطلوب باید چگونه باشد و اگر لازم باشد مسئولین استانی را هم برای حضور در جلسات آینده دعوت می‌کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، بیان دغدغه‌های پیشکسوتان دفاع مقدس را سومین هدف این نشست اعلام کرد و گفت: عده‌ای به دنبال تضعیف پیشکسوتان و کسانی که بار ارزش هشت سال دفاع مقدس را به دوش می‌کشند هستند، در حالی که دلسوزان دفاع مقدس به‌دنبال حفظ ارزش‌ها می‌باشند.

ناصرپور افزود: ما نباید اتصال به گذشته و تجربیات تاریخی خود را نادیده بگیریم؛ چرا که یک عده می‌گویند، دفاع مقدس همان هشت سال بود که گذشت و می‌خواهند ارزش‌های برآمده از دل دفاع مقدس را محدود به همان دوره کنند.

وی با بیان این‌که امروز ما در میدان نبرد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم، عنوان کرد: معمولاً تحولات در طی ۲۰ یا ۳۰ سال یا یک قرن نسلی شکل می‌گیرد و تحولات فرهنگی نیاز به زمان طولانی دارد و زیاد احساس نمی‌شود؛ به همین خاطر یکی از تلاش‌های دشمن این است که ارزش‌ها را به طور نامحسوس از بین ببرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال تضعیف ادراک و تفکرات ما هستند، تصریح کرد: ادراک امام خمینی (ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و این ادراک به معنای توجه به تهدیدات است و هوشیاری یعنی بفهمیم چه خطری ما را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما