شناسهٔ خبر: 28960147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار رئیس پارلمان لبنان در خصوص لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر دولت در این کشور

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد اگر دولت این کشور تا چند هفته دیگر تشکیل نشود اوضاع اقتصادی فروخواهد پاشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت اگر تا چند هفته دیگر دولت در این کشور تشکیل نشود و پول‌هایی که در کنفرانس «پاریس 4» به لبنان وعده داده شد، وصول نشود اوضاع اقتصادی طی چند هفته فروخواهد پاشید.

وی در پاسخ به پرسشی درباره «اصلاحات» لازم قبل از اجرای وعده های کنفرانس موسوم به «سدر» گفت تصویب این اصلاحات در یک جلسه ممکن است.

الاخبار نوشت معلوم نیست آیا نبیه بری زنگ خطر را به صدا درآورد تا آنانی که کار به دست آنها است هوشیار باشند یا اینکه خواست نیروهای سیاسی را ترغیب کند تا در تشکیل دولت عجله کنند. یادآور می‌شود رئیس پارلمان این مطلب را پشت درهای بسته مطرح کرد.

نبیه بری همچنین روز گذشته پس از دیدار با ملحم ریاشی، وزیر اطلاع رسانی لبنان گفت: «دولت تعطیل است و امر جدیدی اتفاق نیفتاده است.»

وی تاکید کرد «به سعد حریری اگر درخواست کند، برای تشکیل دولت کمک خواهد کرد» اما اگر «طرف دیگری درخواست کمک کند مداخله نخواهد کرد». بری گفت: «من نقش رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر را بازی نمی‌کنم و تشکیل دولت از اختیارات این دو است».

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما