شناسهٔ خبر: 28960062 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز کنفرانس رباتیک با حضور برترین های دانشجویی و دانش آموزی

تهران- ایرنا- ششمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک و نمایشگاه دستاوردهای این حوزه امروز -چهارشنبه- با حضور 25 تیم برتر دانشگاهی و دانش آموزی آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، این کنفرانس سه روزه ( 2 تا 5 آبان) به همت انجمن رباتیک ایران و با حمایت فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در محل دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود‌.
در این رویداد 17 تیم رباتیک برتر دانش آموزی و 8 تیم دانشجویی حضور دارند و دستاوردهای 3 شرکت رباتیکی در نمایشگاه جانبی این کنفرانس به نمایش گذاشته می شود.
ششمین کنفرانس مکاترونیک در محورهای مرتبط از جمله ربات های پرنده و زیرآب، ربات های بیولوژیک، رباتیک شناختی، ربات های همکار، ربات های موازی، ربات های انسان نما، سیستم های هوشمند و رباتیک، پایداری ربات ها، سیستم های مکاترونیکی، شناسایی و مدل سازی، طراحی حرکت و یادگیری، رباتیک از دور، رباتیک در پزشکی، ربات های سیار و زمینه های پیشرفته در رباتیک و مکاترونیک هوشمند برگزار می شود.
کارگاره های آموزشی و میزگردهای تخصصی با موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور نخبگان از دیگر برنامه های این کنفرانس است. افزون بر این در بخش ارائه مقالات، از بین 142 مقاله تخصصی ارائه شده به دبیرخانه به زبان انگلیسی پس از ارزیابی در 12 گروه تخصصی و با کمک بیش از 360 داور داخلی و بین المللی، 52 مقاله برای ارائه شفاهی انتخاب شد که در 12 نشست علمی و در طول کنفرانس ارائه می شود، علاوه بر آن 55 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.
دکتر «جبارعلی ذاکر» رئیس دانشگاه علم و صنعت، دکتر «امیرحسین دوایی» معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر «سعید بهزادی پور» استاد دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دکتر «حسن ظهور» عضو پیوسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در مراسم افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی می کنند.

علمی**9157**9294**2017

نظر شما