شناسهٔ خبر: 28959386 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

فست‌فودها اعتیادآور هستند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف غذاهای فست‌فود مانند بعضی از داروها و مواد مخدر اعتیاد آور است و ترک آنها بدن را با واکنش‌هایی همانند ترک دخانیات رو به رو می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف غذاهای فستفود مانند بعضی از داروها و موادمخدر اعتیاد آور است. 

کارشناسان می‌گویند: گرچه اعتیاد فستفود به اندازه مواد مخدر شدید نیست، اما ترک مصرف آن بدن را تا یک هفته با واکنش‌های ترک مواجه می‌کند، دقیقا مانند کسی که سیگار را ترک می‌کند. 

به گفته کارشناسان، افرادی که مصرف غذاهایی مانند پیتزا، ساندویچ و سیب زمینی سرخ کرده را کنار می‌گذارند، تا یک هفته و شاید بیشتر علائم فیزیکی و روانی ترک دخانیات و داروهای اعتیادآور را از خود بروز می‌دهند. 

این علائم شامل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و تغییرات خلقی می‌شود. 

محققان این پژوهش باور دارند، گرچه بدن به عدم مصرف غذاهای فستفودی واکنش نشان می‌دهد ولی به علت افزایش نرخ چاقی، دیابت و سرطان ترک آنها ضروری است؛ ضمن اینکه این علائم در افرادی بروز می‌کند که عادت به مصرف مداوم فستفود دارند. 

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، روند شیوع چاقی در این کشور همچنان رو به وخامت است و 40 درصد از زنان، 35 درصد از مردان و 17 درصد از کودکان و نوجوانان در این گروه قرار می‌گیرند.

آمار منتشر شده نیز نشان داده است، مرگ و میر ناشی از تغذیه نامناسب و بی‌تحرکی ‪ 16/6‬درصد تمام مرگ‌ها را در آمریکا تشکیل می‌دهد و تقریبا با تلفات سیگار برابر است.

کارشناسان هشدار می‌دهند، کودکان چاق در معرض ابتلا به بیماری های کبدی، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا هستند.

نظر شما