شناسهٔ خبر: 28958991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم قبل ازبحران به منظور به حداقل رساندن آسیب وارده به بسترهای ارتباطی و مخابراتی

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر اعضا شورا برگزار گردید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در دومین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سال جاری از برگزاری مانور لحظه صفر خبر داد و گفت: برای مقابله درست با بحران ها باید از مشارکت مردمی به درستی بهره مند شویم و بر تهیه نقشه نقاط ایمن استان توسط شهرداری ها تاکید دارم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم بر فعال شدن کمیته های ۱۴ گانه ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی در بحث مستندسازی اقدامات خود در مواقع بحرانی اهتمام داشته باشند.

سید علی مرتضوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لازم است که قبل از بحران تمهیدات لازم اتخاذ شود تا آسیب وارده به بسترهای ارتباطی و مخابراتی در مواقع بحران به کمترین حد ممکن برسد. وی به مانور  بررسی وضعیت باطری سایت های تلفن همراه اشاره کرد و گفت: در شهریور ماه سال جاری به منظور سنجش مدت زمان پایداری باتری‌های پشتیبان سایت‌ها و تجهیزات تغذیه نیروی مراکز مخابراتی شبکه تلفن همراه، بروز رسانی اطلاعات سایت‌ها و افزایش آمادگی اپراتورها برای مقابله با قطعی برق ناشی از شرایط بحرانی و ارایه سرویس پایدار از سوی اپراتورها برگزار گردید که تعداد 11 سایت تلفن همراه در استان خراسان شمالی مورد بررسی و پایش قرار گرفت. در انتها مقرر گردید در جلسه آتی کارگروه مخابرات و ارتباطات گزارش وضعیت حضور اپراتور ها و توانمندی آنها در استان را ارائه نماید.

نظر شما