شناسهٔ خبر: 28958242 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قائم مقام وزیر علوم:

دانشگاه‌ها با اثرگذاری اجتماعی نسبت به حل معضلات منطقه خود اقدام کنند

وزارت علوم و تحقیقات

قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت ممیزه مرکزی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه ها با اثرگذاری اجتماعی که دارند می‌توانند نسبت به حل معضلات منطقه خوداقدام کنند، اظهار داشت: این موضوع یکی از مطالبات جدی است که در سطح کلان در آموزش عالی شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا باقری، عصر روز گذشته در نشست اعضای شورا و هیأت ممیزه دانشگاه دامغان در محل سالن کنفرانس مرکز همایش های دانشگاه دامغان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه ها باید به مسائل و مشکلاتی که پیرامون شان وجود دارد توجه کنند.

در این نشست دکتر باقری با بیان اینکه دانشگاه ها با اثرگذاری اجتماعی که دارند می توانند نسبت به حل معضلات منطقه خوداقدام کنند، اظهار داشت: این موضوع یکی از مطالبات جدی است که در سطح کلان در آموزش عالی شکل گرفته است.

دکتر عبدالعلی بصیری، رئیس دانشگاه دامغان نیز در این نشست با بیان اینکه با عنایت وزیر علوم و با توجه به سوابق علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه دامغان، هیأت ممیزه مستقل دانشگاه تشکیل شده است، گفت: با توجه به اینکه از سال ۱۳۷۱ دانشگاه دامغان شروع به پذیرش دانشجو کرده است، هم اکنون در بسیاری از رشته ها به بلوغ رسیده ایم و توانایی جذب دانشجوی دکتری در این رشته ها را داریم.

رئیس دانشگاه دامغان با بیان اینکه اعضای هیأت علمی این دانشگاه با وجود برخی مشکلات به رتبه ها و درجات عالی علمی دست پیدا می کنند، گفت: قراردادهای پژوهشی دانشگاه دامغان از ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۹۴ به بیش از ۹ میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است.

سپس اعضای هیأت ممیزه دانشگاه دامغان سوالات و دیدگاه های خود را با قائم مقام وزیر علوم در میان گذاشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ،پس از این نشست دکتر باقری و دکتر بصیری در نشستی با حضور نمایندگان تشکل های اسلامی، انجمن های علمی و کانون های علمی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه دامغان دانشگاه به مشکلات و مسائل آنها رسیدگی کردند.

انتهای پیام

نظر شما