شناسهٔ خبر: 28958234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

همراه با شهدای روحانی استان بوشهر(۶)؛

روحانی شهیدی که پیکرش در آمریکای لاتین کشف شد

محمدحسن ابراهیمی، امام جمعه و مدیر کالج مطالعات اسلامی در گویان، ۲ آوریل توسط افراد ناشناسی ربوده و ۳۵ روز بعد فیض به شهادت نائل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، علما و روحانیون همواره در طول تاریخ کشور نقش مؤثری در مبارزه و دفاع از وطن و استعمارستیزی داشته‌اند و سبب شدند تا دست بیگانگان از این کشور کوتاه شود؛ در این راستا خبرگزاری حوزه قصد دارد به معرفی شهدای روحانی استان بوشهر بپردازد؛ ‌کسانی که از جان خود گذشتند و خون خود را در راه آبیاری درخت تنومند انقلاب اسلامی دادند و نگذاشتند بیگانه ای وجبی از خاک مقدس ایران اسلامی را اشغال کند.

مختصری از زندگینامه محمدحسن ابراهیمی

محمدحسن ابراهیمی، امام جمعه و مدیر کالج مطالعات اسلامی در گویان، که در ۲ آوریل توسط افراد ناشناسی ربوده و ۳۵ روز بعد کشته شد.

در ۲۲ دی ماه ۱۳۴۶ در خانواده‌ای بوشهری در کربلا به دنیا آمد. پدر و مادرش اصالتاً بوشهر(دشتی) بودند. پدرش همراه با خانواده به جهت تحصیل علوم حوزوی به نجف اشرف و بعدها به کربلا مهاجرت کرده بودند. محمدحسن دوران کودکی را در نجف اشرف و کربلا سپری کرد و در سن پنج سالگی به همراه خانواده به ایران و شهر قم آمدند. از همان دوران کودکی با هوش سر شاری که داشت و با دقت سوالاتی از پدر و مادر می‌پرسید. علاقه بسیاری به اهل بیت داشت در زمان تحصیل در دبیرستان ذکر مصیبت اهل‌بیت را بر روی منبر آغاز کرد.

تحصیلات

او پس از اخذ مدرک دیپلم و با پایان دوره سطح نزد آیات عظام تبریزی، علوی گرگانی و وحید خراسانی، به مدت ۵ سال درس خارج فقه را گذراند و توسط رهبر معظم انقلاب معمم گشت.

بعد از مدتی توانست مدرک کارشناسی خود را در حقوق بین‌الملل دریافت نماید. ابراهیمی به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط کامل داشت و با زبانهای فرانسوی، آلمانی، اسپانیولی، و در حد رفع نیاز آشنا بود. به طوریکه او نحوه مکامله عربی و انگلیسی را تدریس می‌کرد. او در سال ۱۳۶۹ جهت تبلیغ دین اسلام به بوشهر مهاجرت کرد.او دوره کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را در دانشگاه مفید به پایان رسانده بود.

ازدواج و فعالیت‌های بین‌المللی

او در ۷ اسفند ۱۳۷۵ با شهناز انصاری ازدواج کرد. وی از سال ۱۳۷۵ به همکاری با سازمان مدارس خارج از کشور پرداخت. آنگاه برای مدتی مسئولیت امور حقوقی مرکز جهانی اهل‌بیت را پذیرفت.او مبلّغی با اخلاص و اهل صدق و صفا و در عین حال پر انرژی و پر توان برای شیعه بود. حضور او در کشورهای حوزه کارائیب و کشورهای عربی باعث شد، جمع کثیری از مردم به مذهب تشیع رو آورند.

در سال ۱۳۸۱ ابراهیمی برای مدت دو سال به کشور گویان در آمریکای جنوبی رفت و با وجود مشکلات و شرایط خاص این کشور فعالانه با سمت مدیریت در کالج مطالعات اسلامی به خدمت پرداخت. در این مدت یکبار در فروشگاه مورد ضرب و شتم مخالفین قرار گرفت.

ربوده و کشته شدن

محمد حسن ابراهیمی، امام جمعه گویان، در ۲ آوریل ۲۰۰۴ (۱۴ فروردین ۱۳۸۳) در سن ۳۷ سالگی از مقابل کالج محل تدریس خود ربوده شد و ۳۵ روز بعد (۱۵ اردیبهشت) جسد خونینش را با دستانی بسته در ۴۶ کیلومتری جرج تاون در گودالی به عمق ۱ الی ۲ متر یافتند. پیکرش را در شهر قم به خاک سپردند.

 

نظر شما