شناسهٔ خبر: 28958167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اذعان ژنرال آمریکایی به تلاش برای اخلال در فعالیت‌های ایران

فرمانده قرارگاه ناحیه مرکزی نظامیان ایالات متحده می‌گوید که حضور آمریکایی‌ها در التنف سوریه هرچند با هدف مقابله با داعش است، اما بر فعالیت‌های ایران و هم‌پیمانان آن نیز تأثیر گذاشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

ژوزف ووتل، فرمانده قرارگاه ناحیه مرکزی (خاورمیانه و شمال آفریقای) نیروهای مسلح آمریکا می‌گوید که پادگان نظامیان ایالات متحده در منطقه التنف سوریه یک تأسیسات مهم از نظر راهبردی است که به واشنگتن کمک می‌کند با جولاندهی ایران در سوریه مقابله کند.

ووتل البته ادعا کرده است که آمریکایی‌ها «مأموریت ضد ایرانی در آنجا ندارند. ما مأموریت داریم داعش را شکست بدهیم ... اما اذعان می‌کنم که حضور ما، گسترش شرکا و روابط‌مان در آنجا تأثیری غیرمستقیم روی برخی فعالیت‌های بدخیمی دارد که ایران و گروه‌های نیابتی و وابسته متعدد به آن به دنبال اجرای‌شان در آنجا هستند.»

ژوزف ووتل، فرمانده قرارگاه ناحیه مرکزی نیروهای مسلح آمریکا این سخنان را در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز بر زبان آورده است.

این نظامی بلندپایه آمریکایی مدعی شده است که هدف اصلی از حضور آمریکا در منطقه التنف - در جنوب شرقی سوریه - اطمینان یافتن از این مسئله است که نواحی اطراف آن «مهیا کننده رفت و آمد آزاد» داعش نباشد. با این حال وی می‌گوید که این حضور «برخی انواع تأثیرات غیرمستقیم»‌ را بر فعالیت‌های ادعایی ایران در سوریه دارد.
 

 

نظر شما