شناسهٔ خبر: 28958112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری یادمان جمعی از شهدای بافق در حسینیه شاه نجف

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق؛ یادمان جمعی از شهدای بافق با حضور سرهنگ فضلی جانشی Ù. † فرمانده پادگان آیت الله خاتمی یزد، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه بافق، سرهنگ صادقی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، دهقانزاده مسئول بنیاد شهید وامور ایثارگران، طالعی معاون فرماندار، اعضای شورای شهر وجمعی از مردم و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در حسینیه بزرگ شاه نجف بافق برگزار شد.

سرهنگ فضلی جانشین فرمانده پادگان آیت الله خاتمی در این مراسم گفت: رزمندگان بافق در دوران دفاع مقدس ساده زیست، پرکار و قانع بودند.

وی در ادامه به این سوال که چرا جنگ شروع شد افزود: هر جنگی یک علت دارد که آن هم اهداف و زمینه سازی دارد. دشمنان یک سری اهداف دارند که دنبال فرصت می‌گر دند یعنی زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد دشمنان به این نتیجه رسیدند که این کشور ۲۵ درصد نفت جهان را در اختیار دارد اگر پیروز شود کشور‌های دیگر نیز از آن الگو و نظام سلطه سقوط خواهد کرد در نتیجه جنگ ۸ ساله را بر ایران تحمیل کردند.

جانشین فرمانده پادگان آیت الله خاتمی یزد اظهار داشت: صدام با هدف، گرفتن جزایر سه گانه ایران، الحاق خوزستان به عراق، تجزیه ایران به ۵ قسمت مختلف، سرنگونی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان ژندارم و تسلط بر منطقه، رهبر جهان عرب و تصرف کویت به عنوان پاداش جنگ با ایران به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد.

سرهنگ فضلی درخصوص اینکه چرا هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم نیز تصریح کرد: ارج نهادن به کسانی که به موقع اقدام کردند، الگو قرار دادن مکتب عاشورا برای دفاع از وطن و گرامی‎داشت یادوخاطره شهدا و رزمندگان، قدرت نمایی به دشمن و عبرت گرفتن از اینکه به موقع در برابر تجاوز دشمن عکس العمل نشان دهیم را به همه نشان دهیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس به مقدس شمردن این جنگ نیز اشاره و بیان داشت: دفاع هشت ساله ایران سه مولفه اسلامی بودن نظام، داشتن، ولی فقیه و داشتن انگیزه دینی برای دفاع از کشور از مولفه‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در کشور وجود دارد به خاطر نداشتن روحیه جهادی است و باید به نمایندگانی رای بدهیم که روحیه جهادی داشته باشند و از توان داخلی حمایت وامکانات را در اختیار جوانان خود قرار دهیم. اگر اختلاس، احتکار، بیکاری و تورم داریم به خاطر نداشتن روحیه جهادی است.

سخنران یادمان شهدای شهرستان بافق در پایان گفت: باید در منطقه حضور مستمر داشته باشیم و از کشور‌های اسلامی در برابر تجاوز دشمنان اسلام دفاع کنیم. امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام Ù. ˆ. ولایت فقیه حرف اول را در منطقه می‌زند.

نظر شما