شناسهٔ خبر: 28958103 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اين ملت نمي‌ترسد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - روزنامه کيمياي وطن روز چهارشنبه در ستون سرمقاله خود مطلبي با عنوان ` اين ملت نمي ‌ترسد ` به قلم مظفر حاجيان منتشر کرد.

دراين مطلب آمده است: وَ لَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ
جنگ رواني و اقتصادي دشمن به ‌شدت گسترش مي ‌يابد. از سويي ملت را از قحطي مي‌ ترسانند و از طرفي سعي مي ‌کنند ملت ما را از آينده مأيوس کنند و شرايط فعلي کشور را چنان تيره و تار نشان دهند که وحشت جامعه را فراگيرد . اينهمه نشان از اين است که آنان اين ملت و اعتقادات او را نشناخته‌اند يا شناخته‌اند، اما دست و پاي آخرشان را مي ‌زنند، شايد بتوانند پس از شکست‌ هاي 40ساله هر چند کوچک موفقيتي به دست آورند تا دوستانشان را که در حال دوشيدند، اميدوار نگه دارند و بتوانند بيشتر آنها را سرکيسه کنند.
آن‌ ها نمي ‌دانند ملت ما از قرآن درس مي‌ گيرد و مي‌ داند حتي اگر در ظاهر امکانات يا نيروي انساني کمتري در اختيار داشته باشد، اما اراده قوي ‌تر دارد و به قدرت لايزال الهي و دست توانمند او اميدوار است؛ چنانچه قرآن مي ‌فرمايد: «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ»؛ «چه بسيار گروه‌هاي کوچکي که به فرمان خدابر گروه‌هاي عظيمي پيروز شدند.»
در آيه ديگر مي ‌فرمايد: «قُلْ لا يَسْتَوِي الْخَبيثُ وَ الطَّيِبُ وَ لَوْ اَعْجَبَکَ کَثْرَهُ الْخَبيثِ»؛«بگو [هيچ‌گاه] ناپاک و پاک مساوي نيستند؛ هرچند فزوني ناپاک ‌ها تو را به شگفتي اندازد.»
همين معنا در نهج‌البلاغه با صراحت تمام آمده است ؛ چنان که در خطبه 201 مي‌خوانيم : «اَيُّهَا النّاسُ لا تَسْتَوْحِشُوا في طَريقِ الْهُدي لِقِلَّهِ اَهْلِهِ» ؛ « اي مردم ، در طريق هدايت [و حق و حقيقت] از کمي نفرات هرگز وحشت نکنيد.»
رهبر معظم انقلاب در ديداري با قشرهاي مختلف مردم فرمودند: « آمريکايي ‌ها با ما بي ‌شرمانه حرف مي ‌زنند. غير از تحريم، دو چيز ديگر را مطرح مي ‌کنند؛ يکي مسئله جنگ و ديگري مذاکره شبه‌جنگ را مطرح مي ‌کنند تا ترسوها را بترسانند؛ نه مذاکره مي‌کنيم، نه جنگي صورت خواهد گرفت.»
اکنون شجاعت، مقاومت، ايستادگي، سلحشوري، از خود گذشتگي و بصيرت اين ملت زبانزد دنياست . ملت ايران 40 سال است پنجه در پنجه قدرت ‌هاي جهان انداخته و هر روز بر توانايي خود افزوده و دشمن را در تمامي عرصه‌ها به عقب‌نشيني وادار کرده است و اين بار نيز اتفاق ديگري جز شکست دشمن نخواهد افتاد.
ترس از دشمن در ملت ايران راه ندارد . سند اين حرف تاريخي، نثار صدها هزار شهيد و جانباز در نبرد بي ‌امان با استکبار جهاني است . پس ترسو ها چه کساني و چرا در معرض تهديد دشمن هستند؟
طبيعي است حساب سرسپردگان و مزدوران دشمن از حساب ترسوها جداست . ترسو ها به خيال خود دارند به منافع و مصالح ملي فکر مي‌کنند ؛ بنابراين بر طبل مذاکره براي پرهيز از جنگ مي‌کوبند ؛ اما به بيراهه مي‌روند . البته ترسوهاي دلداده به دشمن نه عِده دارند و نه عُده ؛ بلکه اقليتي بسيار ضعيف ‌اند؛ با اينحال هزاران دليل وجود دارد که آمريکا حال جنگيدن با ايران را ندارد ؛ به همين دليل از سلاح تحريم و جنگ رواني براي مبارزه با ملت ايران استفاده مي‌کند . آمريکايي ‌ها تا سوزن توپ و تفنگ سربازان يک کشور را پيش از تهاجم نظامي در نياورند،‌ به آن کشور حمله نمي‌کنند. در جنگ خليج فارس، دنيا شاهد اين حقيقت بود . اگر ارتش عراق و صدام يک ‌صدم توانايي و جسارت حمله به ايران را در دفع حمله آمريکا با پيش‌دستي در حمله به آمريکا و اسرائيل به کار مي‌برد، سرنوشت جنگ خليج فارس طور ديگري رقم مي‌خورد.
ترديدي نيست که پايگاه‌هاي آمريکايي و رژيم صهيونيستي در غرب آسيا زير چکش ضربات موشک ‌هاي نقطه‌ زن و پهپادهاي بمب ‌افکن ارتش و سپاه ايران قرار دارد و اين را آنها به‌ خوبي مي‌دانند. ترامپ و باند تبهکار او هرگز به مخيله خود راه نمي‌ دهند که آغاز گر جنگي باشند که سرنوشت آن در ساعات اوليه تقريبامشخص است.
آمريکا در برجام نقد گرفت و وعده نسيه داد . آن نسيه را هم زيرش زد ! همين راهبرد را در کنوانسيون ‌هاي جهاني از جمله «اف‌اي‌تي‌اف» دنبال مي‌کند . با اينکه ما به تعهدات در «اف‌اي‌تي‌اف» پيش از تصويب رسمي داريم عمل مي‌کنيم، ايران را در ليست سياه قرار داده‌اند . پس نبايد بترسيم اگر تصويب نکنيم چه مي ‌شود . هرچند سير قانوني آن در حال انجام است ؛ به‌ويژه مقامات ديپلماتيک بايد مراقب اظهارات خود باشند که دشمن احساس نکند ما مي‌ترسيم.
رئيس‌جمهور تاجر آمريکا خوب مي ‌داند کاري از ماشين فرسوده جنگي آمريکا برنمي‌آيد . اگر برمي‌آمد، آن‌ ها در افغانستان، عراق و سوريه آن را به جهانيان نشان مي‌دادند . از رژيم صهيونيستي هم کاري بر نمي‌آيد . اگر برمي‌آمد، حرفي براي گفتن در جنگ 8 روزه ، 33 روزه ، 55 روزه و... با حماس و حزب‌الله حتما براي خود جور مي‌کرد . حالا مسئولان در دولت و مجلس بايد بدون هيچ ملاحظه‌اي و با دقت تمام کنوانسيون‌ها و معاهدات جهاني را بررسي کنند و تصميمي درست و نه از سر خداي ناکرده ترس و... بگيرند و مراقب باشند مشکلي بر مشکلات کشور و مردم اضافه نکنند.
آمريکايي ‌ها دارند حس مي‌کنند از درون مي ‌پوسند . بدهي نجومي آمريکا به رقم وحشتناک 21 تريليون دلار رسيده است . آن ‌ها دارند هزينه‌هاي خود را در همه بخش ‌ها ازجمله نظامي کنترل مي‌کنند؛ بنابراين در شرايطي نيستند که چيزي به آن به علاوه اجساد تکه ‌پاره سربازان خود در منطقه بيفزايند.
جامعه امروز آمريکا در فقر مفرط و تبعيض نژادي مي ‌سوزد . «اف‌بي‌آي» و دستگاه امنيتي آنها تب اين درد جانکاه را پاشوره مي‌کند . حرص و طمع سرمايه‌ داران در آمريکا حد و حصر ندارد . آن ‌ها درک درستي از منافع و مصالح خود ندارند . گسترش اعتياد ، نااميدي اجتماعي ، بي‌بند و باري جنسي و از همه مهم‌ تر بن ‌بست در نظام سياسي مثل موريانه ، قدرت اين کشور را از درون مي‌خورد. آمريکايي ‌ها امروز ديگر رمق ندارند تا ادعاي ژاندارمي جهان را يدک بکشند . امروز کسي رئيس‌جمهور آمريکاست که به اعتراف نخبگان آمريکا و پنج قاره جهان، نماد فساد و تباهياست و مي‌خواهد با لات‌بازي و شرارت‌ پيشگي نظم جهان را به هم بزند.
آمريکا امروز مظهر تجاوز ، بي‌عدالتي ، کشتار مردم بي‌گناه ، دفاع از ديکتاتورها و جنايتکاران تروريست و مبلّغ فرهنگ فساد و بي‌اخلاقي و بي‌ديني است. امروز آمريکا با دنيا با زبان «تحريم» و«تهديد» سخن مي‌گويد و نه ‌تنها با ايران،‌ بلکه با هيچ کشوري حال گفت ‌و گو و مذاکره ندارد.
ترسوها با دروغ، بن‌بست و بحران مردم را نترسانند؛ با فريب، گفت‌و گو و مذاکره جامعه را به بيراهه نکشانند. ما ملتي شجاع با جواناني هستيم که قادرند کوه‌ها را جابه‌جا کنند. با نگاه به ظرفيت ‌ها کافي است به راه‌حل‌ها فکر کنيم. جايي که«عقل» هست،«ترس» نيست. با عقلانيت مي‌توان مشکلات را حل و بر ترس غلبه کرد.
طراحي برنامه 50 سال آينده ايران بر اساس الگوي اسلامي‌ ايراني حکايت از پويايي و پيش‌روندگي اين ملت شجاع دارد که به لطف خدا پيروز خواهد بود. آري، وَ لَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ.
7141/6026/
انتهاي پيام /*

نظر شما