شناسهٔ خبر: 28957680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایتالیا درباره قتل خاشقچی از عربستان توضیح خواست

رم - ایرنا - نخست وزیر ایتالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی در رم با وخیم خواندن واقعه قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی، گفت: ایتالیا در انتظار توضیحات قانع کننده از عربستان سعودی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا، 'جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا در نشستی خبری در کانون مطبوعات خارجی با اشاره به مورد قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، گفت: این واقعه ای بسیار وخیم بود. ایتالیا به همراه تمام جامعه بین المللی در انتظار توضیح عربستان است، توضیحی که باید قانع کننده باشد.
وی افزود: ما می خواهیم تمام عناصر لازم را بدست آوریم تا به همراه تمام شرکای خود و جامعه بین المللی، اروپا و آمریکا آن را مورد ارزیابی قرار بدهیم. این موردی نیست که بتواند با توضیحاتی که قانع کننده نباشد به پایان برسد.
این در حالی که 'ادولفو اورسو' سناتور حزب 'برادران ایتالیا ' با انتقاد از سکوت طولانی دولت ایتالیا در مورد قتل جمال خاشقچی گفت: پس از گذشت بیش از 20 روز از این جنایت، نخست وزیر ایتالیا تنها در قبال سئوال مستقیم یک خبرنگار خارجی، اظهاراتی البته با هدف طفره رفتن ابراز داشت.
این سناتور از دولت ایتالیا خواست تا یک موضع گیری قاطع در قبال این جنایت نابجا که در ان مسئولیت عربستان سعودی روشن است، اتخاذ و آنرا محکوم کند.
این سناتور ایتالیایی همچنین از دولت این کشور خواست تا با الحاق به درخواست سایر دولت های اتحادیه اروپا بطور قاطع عربستان را محکوم و فروش اسلحه به این کشور را متوقف کند و هر نوع مشارکت ایتالیا در هر سطحی در نشست های بین المللی در خصوص سرمایه گذاری در عربستان که در پایان ماه جاری میلادی برگزار می شود رانیز لغو کند.
شبک**اروپام**461**1708

نظر شما