شناسهٔ خبر: 28957572 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان ملل با وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد

نیویورک- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل متحد با سفر به واشنگتن با وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش شامگاه سه شنبه به وقت محلی در وزارت خارجه آمریکا حاضر شد و با مایکل پمپئو که جزئیاتی از آن منتشر نشده است، دیدار کرد.
پیش از این دیدار، وزیر خارجه آمریکا از ارسال نامه خود به گوترش خبر داده بود که در آن نسبت به آنچه رفتار غیر دیپلماتیک هیات کوبایی دانسته اند، گلایه شده است.
پمپئو گفت از گوترش خواسته ایم که چه اقدامی می تواند انجام دهد تا شاهد تکرار این رفتار نباشیم.
نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در سوء استفاده ای از ظرفیت این سازمان، روز پنج شنبه نشستی را با موضوع زندانیان سیاسی در کوبا در شورای اقتصادی اجتماعی (اکوساک) برگزار کرد.
در حین قرائت بیانیه کلی کوری سفیر آمریکا در این شورا، هیات های کوبایی و بولیویایی با ضربه زدن به روی میز و قرائت بیانیه خود مانع از تداوم این نشست و مداخله آمریکا در امور داخلی خود شدند.
نماینده آمریکا در مواجه با این اعتراض، از حفاظت سازمان ملل می خواست تا این هیات دیپلماتیک را اخراج کند در حالی که استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به خبرنگاران، این درخواست را خارج از حیطه وظایف حفاظت سازمان ملل دانسته است.
پس از آن، نیکی هیلی نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل نامه ای به گوترش نوشت و از او خواست تا خسارتی که تنها او ادعای وارد آمدن به وسایل این شورا شده است را از نمایندگی های این دو کشور بگیرد.
اروپام*1429

نظر شما