شناسهٔ خبر: 28957037 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

واکنش‌ها به پخش نشدن «نود»

صاحب‌خبر -

مدیریت شبکه سه سیما شامگاه دوشنبه برای دومین هفته‌ متوالی، از پخش برنامه‌ «نود» به تهیه‌کنندگی و مجری‌گری عادل فردوسی‌پور جلوگیری کرد. در پی‌نوشت اطلاعیه‌ شبکه‌ سه درباره‌ علت پخش نشدن برنامه عادل فردوسی‌پور، چنین آمده بود:«با عنایت به رفتار غیر حرفه‌ای تهیه کننده و مجری برنامه نود در پی عدم پخش این برنامه، به دلیل پخش بازی انگلیس – اسپانیا در دوشنبه گذشته، و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف ایشان در مصاحبه خلاف ابلاغ گروه ورزش، برنامه مذکور این هفته پخش نخواهد شد».
این اتفاق واکنش‌های بسیاری داشت. به طور نمونه،  مازیار ناظمی - گوینده اخبار ورزشی تلویزیون و مدیر فعلی روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان - درباره پخش نشدن برنامه «نود» اظهار کرد: ۲۲ سال از روزهای آشنایی من با آن جوان بلندپایه موفرفری که با کلی مجلات «ورد ساکر»، «شوت» و «مچ» که به شبکه سه می‌آمد و موقع تست گزارشگری، همه به هم نگاه می‌کردند و بعضی قدیمی‌ها می‌خندیدند، می‌گذرد. خاطرم هست می‌گفت، یکشنبه‌ها حس عجیبی دارد و در عالم خیال در فوتبال جزیره است!
او درباره فعالیت عادل فردوسی‌پور و محبوبیت این مجری اظهار کرد: عادل واقعا با سماجت و زحمت فراوان به اینجا رسید، شک نکنید حتما «نود» می‌ماند و عادل که با سرمایه کشور و مردم عادل و خالق «نود» شد، با درایت، ‌ همکاری خود را در رسانه ملی ادامه خواهد داد. نه خداحافظی در کار است و نه از دست رفتن نودی، ‌ چراکه قطعا صدا و سیما خانه فردوسی‌پور است.
رضا رشیدپور - مجری تلویزیون - نیز در برنامه صبح‌گاهی خود، در واکنش به پخش نشدن برنامه «نود» تاکید کرد که مسئولان شبکه سه باید با مردم شفاف صحبت کنند.
او با بیان اینکه رسانه ملی را جدا از برنامه «نود» نمی‌داند و این برنامه یکی از برنامه‌های موفق سازمان صدا و سیما است، اظهار کرد: از مسئولان شبکه خودمان درخواست می‌کنم که در چارچوب حرفه‌ای، مشکلات و سوء تفاهم‌ها هر چه که هست،  شفاف‌سازی کنند.
او در ابتدای این اظهارات یادآور شد که دوست ندارد نظرات شخصی‌اش را در برنامه مطرح کند، اما از مسولان تلویزیون می‌خواهد که شفاف‌تر عمل کنند.
رشیدپور مطرح کرد: من جزو یکی از بینندگان برنامه «نود» هستم، علی رغم اینکه فوتبالی نیستم، اما برنامه «نود» و عادل فردوسی‌پور برای من بسیار جذاب هستند.
 این پخش نشدن همچنان بازتاب دارد و نویسندگان ، بازیگران، طنرپردازان  و ورزشکاران کشورمان با ارسال پست‌هایی در اینستاگرام خود نسبت به عدم پخش برنامه نود واکنش نشان می دهند.
اما در این میان نویسنده و طنزپرداز کشورمان به پخش نشدن دوباره برنامه نود از شبکه سه سیما واکنش جالبی نشان داد.
مهراب قاسم‌خانی که مدتی است با قهر صداوسیما روبروست، در اینستاگرام خود به برخورد قهری سازمان با عادل فردوسی‌پور واکنش کنایه آمیزی نشان داد.
او با انتشار تصویری از مجری برنامه نود نوشت:‌ «الان چرا شما نگران این هستین که نود دوباره پخش بشه و عادل برگرده؟ 
مگه صد دفعه مدیران تلویزیون نگفتن که امثال عادل و شجریان و مدیری و عطاران و پیمان قاسم خانی و بقیه رو تلویزیون ساخته و معروف کرده؟ دلواپس چی هستین؟ تلویزیون همین فردا اراده کنه، میتونه ده تا از همینا درست کنه. با کیفیت‌تر و اهلی تر. اگه هم تا حالا نکرده واسه اینه که نخواسته یه وقت ریا بشه. پس یه جوری اینا رو گنده نکنید که فکر کنن خودشون خوب و دوست داشتنی بودن و استعداد داشتن.
پ. ن: من که میگم نود رو هم باید بدن بچه‌های بیست و سی اجرا کنن. چیه این عادل؟»

نظر شما