شناسهٔ خبر: 28956958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

نشست وزرای پیشنهادی با نمایندگان پیش از جلسه رای اعتماد ادامه دارد

رایزنی‌ها در بهارستان

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی: این روزها مجلس در حال بررسی رزومه چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تکمیل کابینه است. وزارتخانه‌های صنعت، راه و شهرسازی، اقتصاد و کار با سرپرست اداره می‌شوند و5 آبان قرار است با نظر مجلسی‌ها تکلیف وزرای پیشنهادی مشخص شود. بر این اساس دیروز  بهارستان میزبان وزرای پیشنهادی در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف بود  تا برنامه‌های خود را برای نمایندگان پیش از جلسه مجلس برای بررسی رای اعتماد تشریح کنند.لابی‌های سیاسی و رایزنی‌های غیر رسمی طبیعتا در این رای اعتماد‌ها اثر گذار است. طبق برنامه اعلام شده قرار است شنبه پیش رو ، مجلس میزبان دولتی‌ها برای نشست رای اعتماد باشد. در این خصوص یک عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که تلاش مجلس آن است که جلسه رای اعتماد وزرا در روز شنبه ۵ آبان ماه به اتمام برسد و تعیین تکلیف شود.محمد علی وکیلی در ابتدای جلسه علنی دیروز  مجلس گفت: مجلس شنبه هفته آینده از ساعت ۱۳ در جلسه علنی وارد بررسی موضوع رای اعتماد به وزرای معرفی شده می‌شود و تلاش می‌کنیم که این موضوع تا شنبه بعد ازظهر تمام شود.وی گفت که دلیل آنکه هیات رئیسه جلسه رای اعتماد را شنبه بعد از ظهر گذاشت، آن بود که رعایت حال همکارانی را کنیم که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند.
این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین با بیان اینکه مجلس یک شنبه هفته آینده نیز به صورت عادی جلسه علنی را برگزار خواهد کرد، گفت:  هفته سوم جلسات علنی مجلس در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ آبان برگزار می‌شودهمانطور که مطرح شد دیروز وزرای پیشنهادی به مجلس آمده بودند. رضا رحمانی که برای وزرات صنعت ، معدن و تجارت معرفی شده ،  به کمیسیون اقتصادی رفته بود. در این نشست ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماموریت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت محور تمرکز جنگ اقتصادی است، لذا باید با رویکرد و نگاه ویژه‌ای در این وزارتخانه وارد شد.
محمدرضا پورابراهیمی در نشست با رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دغدغه‌های اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: به عنوان عضوی از مجلس شورای اسلامی در دوره قبل و امروز، استنباط ما این است که آنچه در حوزه تصمیمات و اقدامات آقای رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مجلس و دولت بوده با یک نگاه بلند و رویکرد اثرگذاری در حوزه مجموعه فعالیت‌های بوده که در اقتصاد کشور بتواند موثر باشد.
وی خطاب به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعتماد به رحمانی بالاست و به همان میزان از وی انتظار است، گفت: شرایط خاص و سختی داریم که باید پشت سر گذاشت.
پورابراهیمی افزود: ما جنگ اقتصادی را در پیش داریم و یکی از پیشانی‌های مستقیم آن، وزارت صنعت، معدن و تجارت است و دشمن روی این حوزه تمرکز دارد، لذا در جنگ اقتصادی حتما باید با رویکرد و نگاه ویژه وارد شوید.
رضا رحمانی وزیر پشنهادی صنعت، معدن و تجارت هم  در این نشست اظهار کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی که در شرایط تحریم باید انجام شود، انسجام است، لذا با مجلس به ویژه کمیسیون‌های خودمان و بخش خصوصی باید روابط تنگاتنگی داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم از بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی کار و اقتصاد در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی خبر داد و گفت که ملاک این فراکسیون برای رای اعتماد به وزرا کارآمدی و اشراف آنها بر مشکلات است.
حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران گفت: آقایان شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دژ پسند وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی حاضر شدند و به پرسش‌های نمایندگان پاسخ دادند.
حاجی بابایی افزود: نظر نهایی فراکسیون بعد از جلسات با وزرای پیشنهادی و جمع بندی نهایی فراکسیون اعلام خواهد شد.سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی هم  از اعلام حمایت این فراکسیون از وزیر پیشنهادی صنعت خبر داد.
مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعضای فراکسیون مستقلین با آقای رضا رحمانی، گزینه پیشنهادی وزارت صنعت تشکیل جلسه داده و پس از بررسی برنامه‌های ایشان به صورت یکپارچه از ایشان اعلام حمایت کردند.
 

نظر شما