شناسهٔ خبر: 28956373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف وسایل شخصی خاشقجی در خودروی متعلق به کنسولگری عربستان

بازرسان جنایی ترکیه دو چمدان حاوی لوازم شخصی روزنامه‌نگار مقتول سعودی را در جریان جستجو از یک دستگاه خودروی متعلق به کنسولگری عربستان در استانبول کشف کردند.

صاحب‌خبر -

کشف وسایل شخصی خاشقجی در خودروی متعلق به کنسولگری عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان تُرک، بازرسان جنایی ترکیه امروز (سه شنبه) دو چمدان حاوی لوازم شخصی جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول سعودی، را در جریان جستجو از یک دستگاه خودروی متعلق به کنسولگری عربستان در شهر استانبول کشف کردند.

یک شاهد نیز در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد یک تیم از عربستان سعودی بازرسان ترکیه ای را در عملیات جستجو از پارکینگی در منطقه سلطان قاضی شهر استانبول که این خودرو در آن کشف شد، همراهی می کردند.

سی ان ان تُرک در پایگاه اینترنتی خود نوشت بازرسان جنایی ترکیه یک دستگاه رایانه و اسنادی را که گفته می شود متعلق به خاشقجی است در این خودرو پیدا کرده اند.

روزنامه نگار سعودی واشنگتن پست دوم اکتبر سال جاری میلادی (دهم مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه، ناپدید شد. مقامات ترکیه ای معتقدند خاشقجی در همان روز در داخل ساختمان کنسولگری به قتل رسیده و جسدش نیز تکه تکه شده است. با توجه به تصاویر ویدئویی ضبط شده از لحظه ورود این روزنامه نگار به کنسولگری عربستان، به نظر نمی آید او با خود وسیله ای را به داخل کنسولگری برده باشد.

در ادامه گزارش رویترز نیز آمده است عملیات جستجو در پارکینگی که خودروی متعلق به کنسولگری عربستان در آن کشف شده است، در حال حاضر متوقف شده و فردا (چهارشنبه) دوباره از سر گرفته خواهد شد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست که از منتقدان سیاست های محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بود، دوم اکتبر سال جاری میلادی (دهم مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. عربستان سعودی پس از 18 روز ادعای بی اطلاعی درباره سرنوشت این روزنامه نگار، در نهایت بامداد شنبه گذشته کشته شدن او را در کنسولگری خود در شهر استانبول تأیید کرد. شواهد و قرائن همگی حاکی از آن است که قتل خاشقجی به دستور مستقیم بن سلمان صورت گرفته است. همچنین گزارش رسانه های غربی به نقل از منابع اف بی آی مبنی بر آن است که ولیعهد سعودی بر وحشیانه و رعب آور بودن این جنایت تأکید داشته است تا پیامی برای مخالفان خود ارسال کند؛ اینکه هر کجا باشید در امان نخواهید بود. هنوز بقایای جسد این روزنامه نگار کشف نشده است.

خدیجه چنگیز، نامزد خاشقجی، امروز برای روشن شدن ماجرای قتل این روزنامه نگار به اتحادیه اروپا متوسل شد و درخواست رسیدگی به پرونده قتل او را به پارلمان اروپا ارائه کرد. رئیس پارلمان اروپا نیز با تأیید دریافت درخواست نامزد خاشقجی، خواستار انجام تحقیقات مستقل و دقیق در این باره شد و افزود باید افزون بر عاملان این جنایت، کسانی که دستور قتل خاشقجی را صادر کرده اند نیز مشخص و به دست عدالت سپرده شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما