شناسهٔ خبر: 28955311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آمريکا نمي‌تواند 13 آبان را به خاطره تلخ مردم ايران تبديل کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رييس جمهوري با بيان اين که آبان، ميعاد تاريخي استقلال‌طلبي و مبارزه ملت ايران با استبداد و استثمار است، گفت: آمريکا نمي‌تواند 13 آبان را به خاطره تلخ مردم ايران تبديل کند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني عصر سه‌شنبه و در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تشريح سير انقلاب اسلامي و رويدادهاي مهم تبعيد حضرت امام(ره) در 13 آبان 43، به شهادت رساندن دانش‌آموزان و نيز حرکت دانشجويان پيرو خط امام در سال 58، افزود: همان طور که تبعيد امام خميني(ره) با دستور آمريکا به نخست وزير رژيم طاغوت به خاطر سخنراني حرکت‌آفرين ايشان عليه لايحه استعماري کاپيتولاسيون بود، امروز هم دولت آمريکا درصدد است 13 آبان را به خاطره‌اي تلخ و توأم با رنج ملت ايران تبديل کند که با روحيه مقاومت ملت بزرگ ايران و رهبري شجاع، قاطعاً شکست خواهد خورد.
رييس جمهوري آبان ماه را ميعاد تاريخي استقلال‌طلبي و مبارزه ملت ايران با استبداد و استثمار دانست و با اشاره به سخنراني پرشور حضرت امام خميني(ره) در 4 آبان 1343 عليه لايحه کاپيتولاسيون، گفت: افتخار بزرگ نهضت اسلامي، ايستادگي شجاعانه رهبران انقلاب و امام آن بر استقلال کشور است.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأکيد کرد: فرهنگ، اصلي‌ترين عنصر در پيروزي انقلاب و حفظ نظام اسلامي بوده است و دولت نيز در راستاي فرهنگ بلند اسلامي و سيره اهل بيت عليهم السلام با تمام توان به دنبال کاستن از مشکلات و رفع نيازهاي مردم است.
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود برگزاري پرشکوه مراسم اربعين شهادت حضرت سيد الشهدا(ع) و ياران آن امام همام را از مهم‌ترين شعائر مذهبي دانست و تأکيد کرد: در سال‌هاي اخير ستاد اربعين در دولت بسيار فعال بوده و دولت با تمام توان و ارائه تسهيلات گوناگون و کمک‌هاي ويژه تلاش مي‌کند تا اين حرکت عظيم با بهترين مديريت، بيشترين تسهيلات و در آرامش و امنيت کامل برگزار شود.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينکه در طول تاريخ، مراسم اربعين با شکوه و حضور زائران اقصي نقاط جهان از جمله مسلمانان شبه قاره برگزار شده، افزود: تأکيد بر زيارت اربعين، يادآور آن است که نخستين گروه زائران مرقد مطهر امام حسين(ع) و شهداي کربلا در اربعين شهادت آن عزيزان، خانواده اهل بيت(ع) و اسراي خاندان رسالت بودند.
روحاني همچنين از گزارش وزير کشور و مجموعه دستگاه‌ها و نهادهايي که براي برگزاري هر چه بهتر مراسم اربعين و خدمت بيشتر به زائران تلاش مي‌کنند، قدرداني کرد.
در اين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، موضوع حفظ شأن و جايگاه اعضاي فرهنگستان‌هاي کشور با توجه به مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي در زمينه بازنشستگي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مقرر شد معاونت حقوقي رياست جمهوري از نظر حقوقي اين موضوع را مورد بررسي قرار داده و نتيجه آن در جلسه آينده شورا ارايه شود.
در اين جلسه همچنين از دست ‌اندرکاران تدوين سند الگوي ايراني – اسلامي پيشرفت و نيز از دانشگاه آزاد اسلامي به خاطر اجراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در راستاي راه ‌اندازي دانشگاه هنر اسلامي استاد فرشچيان قدرداني شد.
همچنين در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي وزير کشور گزارشي از راهپيمايي بزرگ اربعين و تسهيلاتي که براي زائران تدارک ديده شده است، ارايه کرد.
سيام**1751**1535
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما