شناسهٔ خبر: 28954268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره ورزش و جوانان بافت:

ابعاد مثبت و منفی فضای مجازی برای احاد جامعه تبیین شود

بافت - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافت بر لزوم تبیین فواید و مضرات فضای مجازی برای تمامی افراد جامعه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پوریا جلالی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد سازمان‌دهی امور جوانان با محوریت فضای مجازی اظهار داشت: تا امروز که ششمین روز از هفته تربیت‌بدنی است، ۲۰ برنامه ورزشی در سطح شهرستان برگزارشده است که از جمله پیاده‌روی عمومی و خانوادگی و مسابقات تنیس روی میز، فوتسال بانوان، شنا، ایروبیک و... است.

وی ادامه داد: در حوزه جوانان دو کلاس ویژه جوانان با موضوع «جوانان قبل ازدواج» و «زوج‌های جوان» برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافت گفت: فضای مجازی در سال ۱۳۹۰ وارد زندگی ما شد و در مدت کوتاه تأثیرات زیادی بر زندگی ما گذاشته است.

وی ادامه داد: فضای مجازی هم می‌تواند مفید و هم مضر باشد؛ این ظرفیت در حوزه آموزش، دسترسی آسان به مطالب علمی دنیا و بازاریابی و... مفید است.

جلالی گفت: مضرات فضای مجازی شامل آسیب‌های اجتماعی مثل دسترسی به‌حساب های بانکی، کاهش مشارکت اجتماعی و افسردگی، انتشار محتواهای مستهجن، تجاوز به حقوق دیگران و ترویج خشونت و ... است.

وی بیان کرد: آسیب های فضای مجازی به دلیل آزادی بی‌حد در این فضا، خلأ قانون‌گذاری و عدم امکان حضور و نظارت بر تمام ابعاد فضای مجازی توسط پلیس و گمنامی و بی‌نامی افراد است.

جلالی عنوان کرد: از نظر روانشناسی منع اینترنت کاملاً غلط است و تنها راهی که روانشناسان برای کنترل این فضا برشمرده‌اند آگاهی بخشی، آموزش و فرهنگ‌سازی است که از طریق رسانه‌های جمعی و آموزش دانش آموزان و دانشجویان، تصویب قوانین مختلف مبارزه با جرائم اینترنتی است.

مسئول فتای نیروی انتظامی شهرستان بافت هم در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت فضای مجازی در شهرستان بافت پرداخت و گفت: بیشترین فشار فضای مجازی بر دوش پلیس است.

سروان اصغر کریم زاده ادامه داد: چیزی که در فضای مجازی اهمیت پیداکرده کلاه‌برداری اینترنتی است که ناشی از ناآگاهی مردم است.

نظر شما