شناسهٔ خبر: 28954196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

دستگاه قضا تابع قانون، شرع و رهنمودهای رهبری است

مشهد- ایرنا- رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دستگاه قضایی تابع قانون، شرع و سیاست ‌ها و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی امر مسلمین جهان است.

صاحب‌خبر -

حجت ‌الاسلام علی مظفری روز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان قوچان افزود: اگر استقلال در قضا وجود نداشته باشد، عدالت در آن نخواهد بود لذا دستگاه قضایی باید مستقل بوده و عدالت را اجرا نماید.
وی اظهار داشت: شاید در حوزه اجرایی و تقنینی افرادی بتوانند مشارکت داشته و نظر بدهند اما دستگاه قضایی اینگونه نیست و باید در برابر تصمیمات قضایی تسلیم محض بود.
وی با بیان اینکه مدیریت در دستگاه قضا مدیریتی وظیفه گراست گفت: همه دستگاهها اعم از اجرایی و مقننه باید بر این اصل مدریت نمایند زیرا مدیران وظیفه گرا محبوبترین مدیران جامعه هستند.
امام‌ جمعه قوچان نیز در این مراسم گفت: اقتدار قوه قضایی در شهرستان باید در همه ابعاد حفظ شود.
حجت الاسلام محمد علی دستجردی با بیان اینکه تعامل در موضوعات اجتماعی و اجرایی باعث ثبات در جامعه می شود افزود: برای به نتیجه رسیدن امور قضایی باید همه دست به دست هم داده و به این مجموعه کمک کنند.
رئیس دادگستری قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون 18 نیروی قضایی در دادگستری این شهرستان مشغول کار هستند گفت: چهار شعبه حقوقی به همراه چهار شعبه کیفری، 2 دادگاه خانواده ، 6 شورای حل اختلاف و قسمتی از دادگاه کیفری یک استان در این شهرستان در حال فعالیت است.
سید حسن حسینی تعداد پرونده های وارد شده در شورای حل اختلاف قوچان را هشت هزار و 690 فقره خواند و افزود: موجودی آن هم اکنون 435 پرونده است.
وی اظهار داشت: در شعب حقوقی این شهرستان در سال 90 ماهانه 121 فقره پرونده وارده ثبت می‌شد که در این تعداد امسال به 68 فقره کاهش یافته است.
دادستان قوچان نیز در این مراسم گفت: بیش از یکصد طرح علمی و پژوهشی در این شهرستان اجرا شده که شناسایی بازار مواد مخدر، برخورد با فعالان مواد مخدر، توجه به جرایم سایبری از مهمترین این طرح ها بود.
علی آذری افزود: در حوزه مواد مخدر و برخورد با فعالان آن با اجرای طرح محله محور دست کم 20 مکان و سازه عرضه مواد مخدر در قوچان تخریب شد.
وی اظهار داشت: جهان مجازی از اختیار خارج‌ شده است و لطمه زدن به بنیان و عرصه خانواده به ‌عنوان مهم ‌ترین نهاد اجتماعی طرحی است که دشمن از طریق فضای مجازی دنبال می ‌کند.
وی گفت: از اتفاقاتی که در جهان مجازی روی می ‌دهد غافل هستیم و به همین سبب در معرض جرائم سایبری قرار می‌ گیریم.
در این مراسم از زحمات سید حسن حسینی رئیس قبلی دادگستری قوچان قدردانی و حجت الاسلام ابوالفضل آذری به عنوان رئیس جدید دادگستری قوچان معرفی شد.
حسینی به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگاه ‌های عمومی و انقلاب مشهد منصوب شده است.
همچنین از خدمات علی آذری دادستان قبلی قوچان نیز قدردانی و حسین ولی دخت به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب قوچان معرفی شد.
آذری نیز به عنوان رئیس دادگستری فریمان منصوب شده است.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
7501 / 6053

نظر شما