شناسهٔ خبر: 28953920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«نوبخت» در دهمين جلسه ستاد بودجه اعلام کرد:

پیش بینی ۱۰ تا ۱۲ هزار ميليارد تومان براي تقويت قدرت خريد مردم در سال ۱۳۹۸

رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه براي تأمين رفاه مردم از هيچ كوششي دريغ نمي‌كنيم، گفت: ۱۰ تا ۱۲ هزار ميليارد تومان براي تقويت قدرت خريد مردم در سال ۱۳۹۸ پيش‌بيني شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، دهمين جلسه ستاد تهيه و تدوين لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور به رياست «محمد‌باقر نوبخت»، معاون رييس جمهوری و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور و با حضور معاونان و مديران اين سازمان و نيز نمايندگاني از بخش خصوصي در محل اين سازمان برگزار شد.

 

«نوبخت» با اشاره به ضرورت توجه به تناسب مصارف با منابع كشور در تهيه و تدوين لايحه بودجه ۱۳۹۸ كل كشور گفت: به منظور كاهش آثار و تبعات مشكلات اقتصادي كشور، «بودجه مكمل» تدوين می کنیم و هدف از اين امر اجراي سياست‌هاي فقرزدايي دولت است.


وي افزود: ما براي تدوين بسته حمايتي از اتكاي به منابع عمومي كشور پرهيز می کنیم و با توجه به اين كه در سال جاري، بر اساس پيش بيني خزانه‌داري كل كشور، در حدود ۸۰ هزار ميليارد تومان عدم تحقق درآمد داریم، براي تأمين رفاه مردم از هيچ كوششي دريغ نمي‌كنيم. ۱۰ تا ۱۲ هزار ميليارد تومان براي تقويت قدرت خريد مردم در سال ۱۳۹۸ پيش‌بيني شده است.


رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه اظهارات خود گفت: ضرورت دارد در مورد اتمام و مديريت طرح‌هاي عمراني، مكانيزم هدف را دنبال كنيم و تلاش‌مان را به سمتي معطوف كنيم كه از تمام ظرفيت‌هاي قانوني كشور بهره ببريم تا حدود ۲۸۹ طرح عمراني را در سال جاري با موفقيت به اتمام برسانيم.


«نوبخت» همچنين در اين جلسه اعلام كرد تا سي‌ام مهر ماه ۱۳۹۷، تمام مطالبات گندم‌كاران با پرداخت ۱۲ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان تسويه شد.


گزارش مذكور حاكي است كه در اين جلسه كارشناسان امور هماهنگي و تلفيق بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور در گزارش‌هاي جداگانه، آخرين وضعيت و روند طرح‌هاي تملك دارايي هاي سرمايه‌اي و اعتبارات عمراني را در لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور تشريح كردند.


بر اساس اين گزارش، براي ۵۵۵ طرح عمراني در سال آينده، اعتبار كامل در نظر گرفته شده و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده،بخش خصوصي حضور و مشاركت پررنگ‌تري در انجام طرح‌هاي عمراني دارد.


در اين جلسه همچنين گزارشي در مورد آخرين روند بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد ارايه و عنوان شد كه ستاد كل نيروهاي مسلح در اين زمينه گام‌هاي جدي و عملياتي برداشته است.


شايان ذكر است كه بر اساس دستور رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، از هفته آينده  جلسه‌هاي ستاد تهيه و تدوين بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور، شتاب و سرعت بيشتري دارد تا به ياري حق متعال، لايحه مذكور در موعد مقرر قانوني تقديم دولت و در نهايت مجلس شوراي اسلامي شود./

 

 

نظر شما