شناسهٔ خبر: 28953861 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

هاوال H6 / اچ 6؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

محمدرضا اشتری / زومیت

جدیدترین خودروی چینی بازار ایران، کراس‌اور هاوال H6 است. در ادامه به بررسی توانایی‌های فنی، آپشن‌های رفاهی، امکانات فنی و مقایسه‌ی هاوال H2 با هیوندای توسان، جک S5 ، چری تیگو 7 و خودروهای هم‌رده می‌پردازیم.

صاحب‌خبر -

امروزه بسیاری از برندهای تازه‌کار در صنعت خودروسازی چین، مدل‌هایی جذاب و چشم‌گیر تولید می‌کنند که برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به گذشته دارند. شرکتی نظیر گریت‌وال چین، از جمله کارخانه‌های قدیمی و باسابقه‌ی این کشور محسوب می‌شود؛ اما برندهای جدیدی در زیرمجوعه‌ی خود تأسیس کرده است که قدمت چندانی ندارند. نکته‌ی مهم، رشد بسیار سریع کمی و کیفی در تولید خودرو توسط برندهای جدید چینی است که به پشتوانه‌ی سرمایه‌گذاری و مدیریت شرکت مادر، به سمت جهانی‌شدن و صادرات گسترده به سراسر دنیا حرکت می‌کنند.

هاوال، در سال ۱۳۹۲ (۲۰۱۳) توسط گروه خودروسازی گریت‌وال چین، بنیان نهاده شد و تا امروز ۱۱ محصول معرفی کرده است. هاوال، از ابتدا بر تولید وانت و مدتی بعد کراس‌اور متمرکز شد؛ ضمن اینکه برای رسیدن به استانداردهای جهانی، تلاش کرد. برند WEY، دیگر زیرمجموعه‌ی گریت‌وال از پلت‌فرم و تجهیزات فنی مشترک با محصولات هاوال استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که خودروهای WEY برای حضور در بازار اروپا و امریکا آماده می‌شوند.

مقاله‌های مرتبط:

  • هاوال H2؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید
  • چری تیگو 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

گریت وال، حدود ۳۴ سال قدمت دارد و معمولا در رتبه‌ی هفتم تا دهم بزرگ‌ترین خودروسازان چین قرار می‌گیرد؛ این گروه خودروسازی، بیشترین رشد فروش چین در سال گذشته را ثبت کرده است و بنا به ادعای رسانه‌های چینی، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای کلاس وانت و کراس‌اور در این کشور محسوب می‌شود. آمار فروش گریت‌وال در سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷) با ۲۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار دستگاه بوده که بخش عمده‌ی آن، مربوط به عرضه‌ی جهانی در تایلند، مالزی، روسیه، برزیل و شمال آفریقا است.


مجموعه محصولات هاوال در سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۸)، شامل مدل‌های H8، H6، H2 و H9 می‌شود. سال‌ گذشته، کراس‌اور کامپکت H2 توسط بهمن خودرو در ایران عرضه شد که مورد استقبال عموم قرار گرفت. محصول بعدی هاوال که به‌زودی در کشور ما پیش‌فروش خواهد شد، کراس‌اور سایز متوسط H6 خواهد بود. این خودرو، نه‌تنها سایز بدنه‌ی بزرگ‌تری نسبت به H2 دارد، بلکه از نظر کیفیت فنی و امکانات هم در کلاس بالاتری قرار می‌گیرد. هاوال H6 یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای چینی در سال‌های گذشته محسوب می‌شود و سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷)، ششمین شاسی‌بلند پرفروش جهان شد. این خودرو علاوه‌ بر کشورهای عربی، آفریقایی و آمریکای جنوبی، در استرالیا نیز عرضه شده و با استقبال نسبی مواجه شده است.

HAVAL H6

کراس‌اور هاوال H6 با ۳ تیپ بدنه‌ی اسپرت، کوپه و استاندارد در چین تولید می‌شود. مدل کوپه (تصویر بالا)، به‌عنوان گران‌ترین و لوکس‌ترین نسخه، شانس کمتری برای حضور در بازار ایران دارد و البته مدل اسپرت هم، به‌زودی با توقف تولید در چین مواجه خواهد شد. مدل جدید H6 که فاقد پسوند است، یکی از جدیدترین محصولات هاوال به حساب می‌آید و احتمالا به‌زودی در ایران پیش‌فروش می‌شود. این کراس‌اور، در نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۶ نیز، به غرفه‌ی گروه بهمن آورده شده بود.

طراحی ظاهری و بدنه

طبیعتا یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای چینی در بازار جهانی، توجه ویژه‌ای به ظاهر و طراحی بدنه داشته است. فراموش نکنیم، گروهی از برترین مهندسان و طراحان خودروی دنیا، برای هاوال کار می‌کنند که در راس آن‌ها، پیر لکلرک (Pierre Leclercq)، طراح اصلی بی‌ام‌و X5 و X6 قرار دارد. پیش‌تر اشاره کردیم که هاوال H6 در سال‌های اخیر، تیپ بدنه‌های متفاوتی داشته است. به همین دلیل و با توجه به عدم واردات رسمی به ایران، به معرفی و بررسی جدیدترین نسخه‌ که در نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۶ نیز حضور داشت، پرداخته‌ایم‌.

 
 

این نسخه از H6، کاملا اسپرت و جوان‌پسند به‌نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه نمایی مدرن و خلاقانه ارائه می‌کند. هرچند که بعضی از محصولات هاوال مثل شاسی‌بلند H9 الگوگرفته از خودروهای خارجی نظیر تویوتا پرادو هستند، اما نمی‌توان H6 را مشابه کراس‌اورهای مشهور دنیا دانست. برند هاوال سعی می‌کند در محصولات مدرن خود، از جلوپنجره‌ی ۶ ضلعی به‌عنوان زبان طراحی خود استفاده کند و چراغ‌های اصلی هم با نمای باریک، لزوما پایین‌تر از لبه‌ی کاپوت جلو ارائه شوند.

هاوال H6 مشابه دیگر کراس‌اورهای برند سازنده، تأکید زیادی بر خطوط افقی و پهن روی جلوپنجره‌ دارد. فلز براق کروم در این قسمت، حس یک محصول لوکس را تداعی می‌کند؛ هر چند که حالتی یک‌نواخت در سراسر جلوپنجره دارد. مثل همیشه، لوگوی هاوال با فونت انگلیسی، توی ذوق می‌زند؛ البته می‌تواند رنگ زمینه‌ی قرمز یا آبی (در تیپ‌های مختلف) داشته باشد. اضلاع جانبی در ۶ ضلعی جلوپنجره، هماهنگی بسیار خوبی با نمای چراغ‌های جلو دارند و حالتی واحد برای مجموعه‌ی روشنایی اصلی، فراهم می‌کنند. چراغ‌های جلو به تنهایی، حالتی بی‌تفاوت و ساده دارند؛ اما کاملا مدرن و هماهنگ با طراحی خودروهای امروزی به‌نظر می‌رسند. یک هالوژن قدرتمند، روشنایی اصلی مرکز کاسه چراغ است و با نوار LED روشنایی روز در پایین، حمایت می‌شود.

HAVAL H6

یکی از مهمترین نکات مثبت در طراحی نمای رو‌به‌روی H6، حجم‌دهی بسیار خوب کاپوت جلو است که با برجستگی واضح از ستون اصلی تا نزدیکی چراغ‌ها و جلوپنجره دیده می‌شود. حجم‌دهی پیچیده‌ای در سپر وجود ندارد. در عوض با حفره‌های مربوط به مه‌شکن در گوشه‌ها و فضای خالی آرواره‌ای شکل در مرکز، حالتی اسپرت و جذاب فراهم می‌شود. بخش میانی سپر، تزئینی است و تقریبا هیچ فضایی برای هدایت هوا به سمت پیشرانه و رادیاتورها ندارد. این قسمت هم به‌سادگی رها نشده و دارای قطعه‌ای نقره‌ای رنگ در پایین است. هرچند که این نسخه با مه‌شکن‌های دایره‌ای و قدیمی ارئه می‌شود؛ برای زیبایی بیشتر، خطوط باریک فلزی به همراه دارد.

HAVAL H6

نمای جانبی هاوال H6 به شدت تحت تأثیر رینگ‌های اسپرت خودرو است که در نمونه‌ی فول، ۱۹ اینچ و در نسخه‌ی پایه ۱۷ اینچ هستند. از این زاویه، هنر طراحان خارجی هاوال بیش از پیش نمایان می‌شود. شیب چشم‌نواز سقف، همراه با نمای جذاب پنجره‌ها، حس اسپرت و آیرودینامیک H6 را افزایش می‌دهند. این خودرو، با ریل باربند فلزی، آنتن کوسه‌ای، فریم فلزی شیشه‌ها و بال عقب، جوان‌پسند و مدروز به‌نظر می‌رسد. در مقایسه با دیگر کراس‌اورهای چینی، حجم‌دهی بدنه‌ی H6 نسبتا ساده و یکنواخت است. خطوط کم‌رمق در محل دستگیره‌ها و نزدیک رکاب‌ها، در ترکیب با پوشش پلاستیک سیاه‌رنگ گلگیرها و قطعه‌ی فلزی پایین درهای ورودی، در عین سادگی دارای ظرافت و هماهنگی هستند.

از نمای پشت، شباهتی غیرقابل انکار بین هاوال H6 و جک S5 وجود دارد. البته این موضوع می‌تواند به‌دلیل تبعیت خودروسازان چینی از برندهای مطرح آلمانی باشد. استفاده از چراغ‌های کشیده برای روشنایی عقب، درحالی‌ که بالاتر از لبه‌ی درپوش صندوق و محل نصب پلاک باشند، تقریبا در تمامی کراس‌اورهای فولکس‌واگن و آئودی دیده می‌شود.

HAVAL H6

هاوال H6 در نمای عقب هم، تأکید زیادی بر اسم برند خود دارد و از فونت درشت HAVAL بین چراغ‌های اصلی استفاده کرده که البته به زیبایی این قسمت لطمه زده است. از سویی دیگر، نباید نکات مثبت در طراحی نمای عقب H6 را نادیده بگیریم. نوار روشنایی سفید برای دنده عقب، سرتاسر بخش پایینی چراغ اصلی کشیده شده است، در حالی‌که ضخامت و هماهنگی بسیار خوبی با قطعه‌ی کروم بالای پلاک دارد. روی سپر هم، هرچند که ادوات سیاه پلاستیکی و نسبتا ارزان‌قیمت به میزان قابل‌توجه دیده می‌شوند، با قطعات نقره‌ای رنگ و جایگاه‌ ویژه برای اگزوزهای دوگانه تزئین شده است.

در مجموع، می‌توان نمره‌ی بسیار خوبی به طراحی بیرونی هاوال H6 داد. این کراس‌اور، نه‌‌تنها اسپرت و جوان‌پسند جلوه می‌کند؛ بلکه برتر از محصولات چینی و هماهنگ با خودروهای هم‌کلاس در بازار جهانی به‌نظر می‌رسد. نسخه‌ی ۲۰۱۸، دارای ابعادی به طول ۴۶۰۰ میلی‌متر با عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۷۲۰ میلی‌متر است که همراه فاصله محورهای ۲۷۲۰ میلی‌متر ارائه می‌شود. با این حساب، پرفروش‌ترین محصول هاوال، سایز بدنه‌ی بزرگ‌تری نسبت به هیوندای توسان، جک‌ S5 و چری تیگو ۷ دارد.

طراحی داخلی و کابین

مشابه نمای بیرونی، کابین H6 هم فراتر از کراس‌اورهای چینی به‌نظر می‌رسد. داشبورد، علاوه‌بر زیبایی و جذابیت ظاهری، دارای مواد با کیفیت و خلاقیت در طراحی است. شاید این ترکیب، عامه‌پسند و مورد انتظار همگان نباشد؛ اما حس یک خودروی مدرن را به خوبی برای سرنشینان تداعی می‌کند.

HAVAL H6

برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای امروزی، داشبورد H6 به‌جای ۳ بخش، با ۲ قسمت بالا و پایین ارائه می‌شود. در بالا، مجرای هوای طرفین نمایشگر با خروجی تهویه مطبوع در سمت راست، حالتی یک‌تکه و یک‌نواخت همراه با نوارهای فلزی موازی دارد. حتی کلیدهای کنترل تهویه و دیگر آپشن‌های رفاهی هم، با ترکیبی خلاقانه و ظریف، داخل شیار داشبورد جاسازی‌ شده‌اند تا هماهنگ با دیگر اجزا باشند. از دیگر خلاقیت‌ها در فضای داخلی هاوال H6 می‌توان به دکمه‌ی استارت، در وسط داشبورد، کلید گردان مشابه جوی‌استیک برای تغییر حالت‌های رانندگی و دسته دنده‌ی شبیه به اهرم کنترل پیشرانه در هواپیما اشاره کرد. نسخه‌های آپشنال H6 با ادوات چوب در داشبورد و کنسول میانی ارائه می‌شوند.

HAVAL H6

فرمان خودرو، کاملا اسپرت و الهام‌گرفته از مدل‌های قدرتمند امریکایی است. ترکیب پلاستیک متخلخل در بخش داخلی، همراه با چرم مصنوعی دوخته‌شده در پیرامون فرمان، خوش‌دست به‌نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه دارای زهوارهای نقره‌ای رنگ است. کلیدهای گردان و فشاری از مواد مناسب، کاربردی بودن فرمان هاوال H6 در کنترل سیستم سرگرمی و کروزکنترل را نشان می‌دهند. تقریبا تمامی نسخه‌های این کراس‌اور، مجهز به پدال تعویض دنده پشت فرمان هستند که عاملی بسیار مهم در جلب توجه علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت به شمار می‌رود. در پنل پشت فرمان، خبری از طرح سیلندری یا نمونه‌های تجملی نیست و در عوض، حالتی ساده و تخت، همراه با نمایشگر کامپیوتر سفر TFT در وسط وجود دارد؛ مشابه آنچه امروزه در نسخه‌ی پایه محصولات اروپایی دیده می‌شود.

HAVAL H6
HAVAL H6

طراحی صندلی‌ها، برای یک کراس‌اور چینی، ایده‌آل و فراتر از انتظار است. پوشش مرغوب چرم مصنوعی، همراه با حالت ارگونومیک و اسپرت، حس بسیار خوبی به راننده و سرنشین کنار او می‌دهد؛ هرچند که در ردیف عقب، نشیمن‌ها تا حدودی تخته‌ای و فاقد برجستگی هستند. از چرم مصنوعی در بخش نسبتا زیادی از تودری‌ها نیز استفاده شده است که همراه با ادوات فلزی، کاملا لوکس به‌نظر می‌رسند. فضای کافی برای ۴ سرنشین بلندقد وجود دارد و در ردیف دوم، فاصله مناسب بین پاها تا صندلی و سر تا سقف فراهم است.

هاوال H6 صرفا به‌صورت دو ردیفه ارائه می‌شود و در حالت استاندارد، ۸۰۸ لیتر فضای صندوق عقب دارد که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، به ۲۰۴۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

پیشرانه و شرایط فنی

تمامی نسخه‌های هاوال H6 در بازار خارج از چین، تنها با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ عرضه می‌شوند که مجهز به فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) است. این موتور، قدرت ۱۹۷ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۳۱۵ نیوتن‌متر از ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. به‌لطف وزن خالص ۱۷۸۰ کیلوگرم و تولید گشتاور در دورهای پایین، H6 می‌تواند در زمانی حدود ۹.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این کراس‌اور از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک مجهز به کلاچ دوبل استفاده می‌کند و میانگین مصرف سوخت کمتر از ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. نهایت سرعت هاوال H6 حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

HAVAL H6

این محصول، از سیستم جلوبندی مک‌فرسون در جلو و جناقی دوبل (Double wishbone) در عقب استفاده می‌کند. هاوال H6 در تمامی نسخه‌ها، فرمان برقی و انتقال نیرو به محور جلو دارد. این خودرو با سیستم دو دیفرانسل ارائه نمی‌شود.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

در نمای بیرونی، رنگ‌های سیاه، سفید، قهوه‌ای متالیک (Sepia)، آبی، قرمز و خاکستری قابل سفارش هستند. رینگ‌های اسپرت ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچ در مدل‌های مختلف از لاستیک‌هایی به پهنای ۲۲۵ میلی‌متر استفاده می‌کنند. چرخ زاپاس استاندارد هم ۱۸ اینچ با پهنای ۱۵۵ میلی‌متر است. آنتن کوسه‌ای، ریبل باربند فلزی، برف‌پاک‌کن خودکار، آینه بغل‌های برقی مجهز به گرم‌کن و جمع‌کننده‌ی برقی، لامپ هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، روشنایی روز، چراغ لیزری رکاب، مه‌شکن و ادوات کروم، در تمامی نسخه‌های هاوال H6 وجود دارند. تیپ لوکس به‌عنوان مدل آپشنال، دارای سانروف پانورامیک و لامپ زنون به‌جای هالوژن است.

HAVAL H6
HAVAL H6
HAVAL H6
HAVAL H6

در فضای داخلی تمامی نسخه‌ها، سسیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع دوگانه با خروجی مخصوص صندلی‌های عقب، ترمز دستی (ترمز پارک) دکمه‌ای، فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچ، سیستم صوتی مجهز به ۷ بلندگو، درگاه USB، کارت SD و AUX، همراه با امکان اتصال بلوتوث و برقراری تماس تلفنی، رادیو و ورودی CD دیده می‌شود. علاوه‌بر اینها، ساب‌ووفر هم در تیپ لوکس وجود دارد.

HAVAL H6

پوشش چرم مصنوعی در رنگ‌های سیاه، سفید و قهوه‌ای، تقریبا در تمامی نسخه‌های H6 استفاده شده است. در تیپ‌های پایه، تنظیمات صندلی‌های ردیف جلو، دستی اهرمی خواهد بود. مدل‌های کامل‌تر، مجهز به تنظیمات برقی ۸ جهت همراه با قابلیت تغییر گودی کمر برای صندلی راننده و ۶ جهت برای صندلی شاگرد هستند. گرم‌کن داخلی صندلی‌های جلو هم، آپشن سفارشی و مخصوص تیپ لوکس است.

شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی

هاوال H6 در تست‌های ایمنی بنیاد آزمایش خودروی چین (C-NCAP) داری ۵ ستاره است. هرچند که محصولات متنوع چینی با این استاندارد وجود دارند و البته هم‌تراز با خودروهای ۵ ستاره‌ی استاندارد اروپا (Euro-NCAP) نیستند، اما می‌توان ادعا کرد هاوال H6 به‌دلیل دریافت گواهی استاندارد ایمنی از استرالیا، شرایط قابل قبولی داشته باشد. در سایت‌های چینی هم، استقامت بالای بدنه و تجهیزات ایمنی H6 به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای ساخت این کشور معرفی شده است.

کراس‌اور سایز متوسط هاوال در تمامی نسخه‌ها دارای چهار کیسه‌ی هوا برای راننده و سرنشین کنار او، به‌علاوه‌ی دو کیسه هوای پرده‌ای در سرتاسر پنجره‌های جانبی است. این خودرو با پشت سری فعال (Active headrest) برای صندلی‌های جلو ارائه می‌شود تا هنگام برخوردهای شدید، حفاظت بیشتری برای سر و گردن فراهم شود. ایزو فیکس (محل نصب صندلی کودک)، دوربین پارک، ایموبلایزر (قطع برق پیشرانه برای مقابله با سرقت)، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها، حسگر هشدار برخورد از جلو و عقب، حفظ خودرو در شیب سربالا و سرپایین ( HAS و HDC) آپشن‌های استاندارد هاوال H6 هستند. در تمامی نسخه‌ها، ترمز ضد قفل (ABS) و ترمز کمکی (BA) همراه با فناوری کنترل کشش (ESP) ساخت بوش آلمان وجود دارد.

 کیفیت رانندگی، ارزش خرید و مقایسه با رقبا

 در جذابیت و کیفیت بالای ساخت هاوال H6 شکی نیست؛ اما قیمت نهایی این خودرو در بازار ایران همچنان نامشخص است. با توجه به شرایط موجود و نوسان نرخ ارز می‌توان مطمئن بود با شروع پیش‌فروش هم، قیمت قطعی H6 اعلام نشود. از سویی دیگر، با نگاهی به قیمت پرفروش‌ترین محصول هاوال در بازار جهانی می‌توان نتیجه گرفت رقیب چری تیگو ۷ و جک S5 در ایران باشد. با جستجو در سایت‌های خارجی متوجه شدیم قیمت هاوال H6 برای عرضه در بازارهای خارج از چین، بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار دلار است. با این حساب و ضمن توجه به نرخ دلار در زمان نگارش مطلب (حدود ۱۳,۵۰۰ تومان)، تصور خرید هاوال H6 مونتاژ بهمن خودرو با قیمتی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان بعید به‌نظر می‌رسد.

HAVAL H6
HAVAL H6
HAVAL H6
HAVAL H6

از نظر نمای بیرونی، با خودرویی اسپرت و جوان‌پسند روبرو هستیم که به‌راحتی، مخاطب ایرانی را جذب می‌کند. حتی در نسخه‌ی پایه هم، رینگ‌های بزرگ و سانروف پانورامیک، قابل استفاده هستند که برای عامه‌ی مردم اهمیت دارند. بدنه هاوال H6، بزرگ و باابهت جلوه می‌کند؛ ضمن اینکه بزرگ‌تر از هیوندای توسان و نزدیک به سانتافه است. چراغ‌های مدرن، جلوپنجره‌ی کروم و طراحی مد روز توسط مهندسان اروپایی، ظاهر این کراس‌اور را فراتر از یک محصول چینی جلوه می‌دهد.

در فضای داخلی، خصوصا در نسخه‌های صادرشده به استرالیا، کیفیت بسیار خوبی دیده می‌شود. چرم مصنوعی صندلی‌ها، پلاستیک داشبورد و ادوات فلزی از مواد مرغوب ساخته شده‌اند. راحتی و ارگونومی صندلی‌های بسیار خوب است. فضای کافی برای ۴ تا ۵ انسان بالغ وجود دارد و صندوق عقب ۸۰۸ لیتری، سفرهای طولانی با هاوال H6 را، رضایت‌بخش خواهد کرد. این خودرو از نظر امکانات رفاهی، به‌دلیل بهره‌گیری از نمایشگر لمسی ۸ اینچ همراه ۷ بلندگو، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، جمع‌کننده‌ی برقی آینه‌ها، تهویه مطبوع دوگانه با خروجی مخصوص صندلی‌های عقب و استارت دکمه‌ای همراه با سیستم ورود بدون کلید، نیازهای معمول را پوشش می‌دهد.

HAVAL H6

از دیدگاه ایمنی می‌توان اطمینان داشت هاوال H6 برتر از خودروهای چینی بازار ایران و البته ضعیف‌تر از کراس‌اورهای کره‌ای خواهد بود. استقامت بدنه، در سطح قابل قبول ارزیابی شده است و فناوری‌های با اهمیت، مثل سنسورهای جلو و عقب، کنترل کشش و تعادل (ESP)، حفظ خودرو در شیب و ۶ کیسه‌ی هوا برای تمامی نسخه‌های H6 ارائه می‌شوند.

کراس‌اور جدید هاوال، با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ و قدرت ۲۰۰ اسب بخار، همراه جعبه‌دنده اتوماتیک دبل‌کلاچ، توانایی‌ بسیار خوبی در مانورهای شهری دارد. این آمار برای خودرویی ۱۷۰۰ کیلوگرمی کافی به‌نظر می‌رسد. رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه با یک کراس‌اور چینی تحسین‌برانگیز است. هاوال H6 بنا بر تست‌های رسانه‌های خارجی، فرمان‌پذیری مناسب و ایمن در مانورهای ناگهانی دارد؛ ضمن اینکه، تعادل و فنربندی بسیار خوبی فراهم می‌کند؛ پیشرانه‌ی این خودرو در مقایسه با کراس‌اورهای محبوب دنیا، مثل تویوتا راو۴ و هیوندای توسان، علاوه‌بر مصرف سوخت بیشتر، پرصداتر است. این موضوع با کمی دقت، در کابین هاوال شناسایی می‌شود؛ اما چندان آزاردهنده نیست. فقدان سیستم دو دیفرانسیل در تمامی نسخه‌ها، دیگر نقطه ضعف مهم هاوال H6 در برابر رقبای کره‌ای و ژاپنی است.

HAVAL H6

مشخصات / مدل‌ها هاوال H6 هاوال H2 بورگوارد BX7 سانگ‌یانگ رکستون G4 تویوتا RAV4 تویوتا RAV4 هیبرید سوبارو فارستر فولکس واگن تیگوان رنو کولئوس ۲۰۱۶ توسان ۲۰۱۷ کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ هوندا CR-V ۲۰۱۶ میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۷ هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ کیا سورنتو ۲۰۱۷ نیسان جوک اسپرت ام‌جی GS
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴
حجم موتور (لیتر) ۲ ۱.۵ ۲ ۲ ۲.۵ ۲.۵ ۲ ۱.۴ ۲.۵ ۲ ۲.۴ ۲.۴ ۲.۴ ۲.۴ ۲.۴ ۱.۶ ۲
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۲۰۰ ۱۴۱ ۲۲۲ ۲۲۲ ۱۷۷ ۱۹۴ ۲۵۰ ۱۲۵ ۱۷۰ ۱۶۴ ۱۶۸ ۱۸۵ ۱۶۶ ۱۹۰ ۱۹۰ ۱۹۰ ۲۱۷
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۳۱۵ ۲۰۲ ۳۰۰  ۴۲۰ ۲۳۳ ۲۰۶ ۳۵۰  ۲۰۰ ۲۲۶ ۲۰۵ ۲۲۰ ۲۴۵ ۲۲۰ ۲۲۰ ۲۲۰ - ۳۵۰
استاندارد آلایندگی یورو ۵ یورو ۵ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۹.۸ ۹  ۹ ۱۰.۵ ۹ ۷.۳ ۸.۵ ۶ ۸.۴ ۸.۵ ۹.۴ ۸.۱ ۹.۴ ۱۱ ۱۱.۲ ۶.۵ ۶.۲
جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار CVT CVT CVT ۶ سرعته خودکار CVT ۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT CVT ۶ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار CVT ۶ سرعته خودکار
حجم باک بنزین ۵۸ ۶۰ ۶۰ ۷۰ ۵۶ ۵۶ ۶۰ ۵۸ ۶۰ - ۵۰ ۵۸ ۶۰ ۶۶ ۶۶ ۵۰ ۵۵
وزن (کیلوگرم) ۱۷۸۰ ۱۶۰۰ ۱۸۰۰ ۲۰۰۰ ۱۷۸۰ ۱۸۲۰ ۱۶۲۰ ۱۵۰۰ ۱۶۰۰ ۱۵۲۰ ۱۶۹۵ - ۱۵۸۰ ۱۵۷۰ ۱۵۸۵ -

بیشتر بخوانید:

توقف کامل فروش محصولات رنو به ایران
نیسان قشقایی؛ پرفروش‌ترین کراس‌اور جهان در سال ۲۰۱۸
سریعترین کراس اور های جهان با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار
قیمت و شرایط فروش خودروهای مدیران خودرو

نظر شما