شناسهٔ خبر: 28953614 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

سقوط پی‌در‌پی بورس‌های جهانی

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، درحالی‌که حال‌وهوای منفی ایجاد شده با انزوای دیپلماتیک عربستان سعودی، تنش‌های مالی ایتالیا و جنگ تجاری، سرمایه‌گذاران را مضطرب کرده بود، شروع بد بازارهای سهام اروپا، سهام جهان را به پایین‌ترین سطح ۱ ساله خود فرستاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سقوط سهام از معاملات دیشب وال‌استریت شروع شد، سهام آسیایی را به شدت پایین آورد و سهام اروپا را با پنجمین افت روزانه متوالی خود روبرو کرد.

شاخص پن‌یوروپین استاکس۶۰۰ به پایین‌ترین سطح ۲ ساله خود نزدیک شد و حالا نزدیک نیمی از سهام آن در محدوده مقاومت فنی خود قرار دارند و ۲۰ درصد از اوج خود فاصله گرفته‌اند.

شاخص داکس آلمان به پایین‌ترین حد خود از اواخر ۲۰۱۶ تا کنون رسید. فوتسی انگلیس به پایین‌ترین حد خود از ماه آوریل تا کنون نزدیک شد و شاخص سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی، تنها ۲ واحد با پایین‌ترین رکورد ۱ ساله خود فاصله دارد.

یورو هم به پایین‌ترین سطح ۲ ماهه خود در برابر دلار سقوط کرد و در نرخ ۱.۴۳۹۰ دلار معامله شد.

بازارهای جهانی امروز با سخنرانی اردوغان در پارلمان این کشور که اعلام کرد قتل جمال خاشقجی در خاک عربستان برنامه‌ریزی شده بود، مضطرب شدند.

احتمال رد شدن بودجه ایتالیا در اتحادیه اروپا درخواست اتحادیه برای اصلاح بودجه‌ای که به تازگی تصویب شده بود، در کنار جنگ تجاری آمریکا و چین، به تنش‌های بازار افزود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۲ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح ۱.۵ ساله خود رسید.

کوسپی کره‌جنوبی و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هر دو با سقوط سنگین ۳ درصدی روبرو شدند.

نیکی ژاپن ۲.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن ۰.۴ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱۱۲.۴۲ رسید.

یوآن به کمترین سطح ۲۱ ماهه خود نزدیک شد و در نرخ برابری ۶.۹۴۴۵ مبادله شد.

برچسب‌ها:

نظر شما