شناسهٔ خبر: 28953241 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هنرمندان کردستانی به میزبانی زائران حسینی می‌روند

گروه فرهنگی ــ دو نمایش از دفتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از دوم تا چهارم آبان ماه 97 در نقاط مختلف شهر مرزی مهران برای زائران کربلا به نمایش در می‌آید.

صاحب‌خبر -

هنرمندان کردستانی به میزبانی زائران حسینی می‌روند

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان،اظهار کرد: در راستای سیاست های محوری حوزه هنری و به منظور تبیین فرهنگ عاشورا که انقلاب اسلامی هم با تأسی از آن شکل گرفت با زبان هنر، دو نمایش تولید شده دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد واحد نمایش استان همزمان با عزیمت زائرین اربعین حسینی در مرز مهران اجرای عمومی خواهند داشت.
وی افزود: نمایش خیابانی «مسافر» به طراحی وکارگردانی یونس صحرارو و نمایش صحنه‌ای «فانوس» به نویسندگی امیر زاو و کارگردانی محمدنقی حیدری هر دو از شهرستان قروه در مرز مهران اجرا می‌شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در این دو نمایش هنرمندان با الهام از واقعه کربلا و مفاهیم بلند قیام عاشورا که امروز در سراسر جهان طنین‌انداز شده است تلاش می‌کنند پیام آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را با زبان هنر و در استقبال از زوار حسینی به تصویر درآورند.
وی بیان کرد: نمایش مسافر داستان مسافرانی است که قصد دارند در زمان‌های مختلف به کربلای حسینی بروند و منتظر کاروانی هستند که با آنها راهی سفر کربلا شوند که در این نمایش بازیگرانی چون ایوب طالب پور - بهزاد فرمانی و محمد نقی حیدری» به ایفای نقش می‌پردازند.
مرادی یادآور شد: همچنین نمایش صحنه ای «فانوس» به نویسندگی«امیر زاوش» و کارگردانی محمد نقی حیدری از قروه در مرز مهران و در موکب های زائرین اجرا می شود که در این نمایش مهدی صحرارو، محمد رضایی، امیر محمد کریمی، امیر حسین کوثری و مهیار صحرارو بازی می‌کنند.
انتهای پیام

نظر شما