شناسهٔ خبر: 28952515 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک Helo معرفی شد؛ طراحی بهبودیافته و رم ۱۰ گیگابایتی

کیان زرعکانی / phonearena

صاحب‌خبر -

درست ۶ ماه پس از عرضه‌ی نسل اول گوشی گیمینگ شیائومی موسوم به بلک شارک، این شرکت چینی امروز از نسل دوم این دستگاه رونمایی کرد. این گوشی که با نام ‌Black Shark Helo شناخته می‌شود، تغییرات و ارتقا‌های مهمی را با خود همراه داشته است تا تجربه‌ی گیمینگ روی این دستگاه بهبودِ قابل‌توجهی پیدا کند.

طراحی بهبودیافته با تمرکز بر صوت و تصویر

در حالی که شیائومی طراحی کلی دستگاه را در این نسل نیز حفظ کرده؛ اما بلک شارک Helo به برخی تغییرات مثبت مزین شده است. نخستین چیزی که در قسمت جلویی این دستگاه توجه شما را به خود جلب می‌کند، صفحه نمایش ۶ اینچی امولدِ آن است که وضوح تصویر +FHD را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش در میان دو بلندگوی استریو دستگاه قرار گرفته که در گوشه‌های پنلِ جلویی به پخش صوت می‌پردازند. نکته‌ی حائز اهمیت، کاهش حاشیه‌های بالایی و پایینی بلک شارک هِلو است که منجر به حذف دکمه‌‌ی فیزیکی از آن شده است.

در قسمت پشتی نیز چینی‌ها برای ساده‌سازی استفاده از دستگاه در دستان کاربران، برخی از المان‌های طراحی پیشین را که حاوی برجستگی‌های ناموزون بود، حذف کرده است. اکنون بخش اعظمی از قسمت پشتی بلک شارک هلو با شیشه پوشیده شده است؛ با این حال، قسمت‌های کناری دستگاه از آلومینیومِ خمیده بهره می‌برد تا در دست‌گیری این محصول برای کاربران راحت‌تر شود.

بخش دوربین گوشی گیمینگ شیائومی نیز تغییراتی را به خود دیده است. اکنون فلاش LED در بالای دو لنز دوربین قرار گرفته است که هر کدام به‌ترتیب وضوح ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند. افزون بر این، قسمت پشتی این دستگاه میزبان حسگر اثرانگشت است که احراز هویت کاربران از طریق آن صورت می‌پذیرد.

دیگر تغییرِ مهمی که در پنلِ پشتی رخ داده، اضافه‌شدن نور LED به لوگوی بلک شارک است تا به‌مانند محصولات کامپیوتری گیمینگ، جلوه‌ی بیشتری را نزدِ بازیکنان داشته باشد؛ البته این قسمت تنها نقطه‌ای نیست که از این LED‌ها میزبانی می‌کند؛ بلکه شیائومی در گوشه‌های دستگاهِ جدید خود نوارهای LED قرار داده که زیبایی خاصی را به دستگاه می‌دهند.

Xiaomi Black Shark Helo / بلک شارک هلو

از قسمت ظاهری دستگاه که بگذریم، به سخت‌افزار می‌رسیم. درست به‌مانندِ دیگر پرچمدارانِ سال ۲۰۱۸، بلک شارک هلو نیز با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام روانه‌ی بازار خواهد شد. کاربران می‌توانند این دستگاه را در سه نسخه‌ی مختلف با حافظه‌های رم ۶ و ۸ گیگابایتی خریداری کنند. افزون بر این مدل‌ها، اهالی شیائومی نسخه‌ای موسوم به اسپرت ادیشن را نیز برای علاقه‌مندان در نظر گرفته‌اند که در کنار حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، برای نخستین‌بار از ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. استفاده از رم ۱۰ گیگابایتی در بلک شارک هلو، این گوشی را در جایگاه نخستِ بازار از حیث میزانِ رم قرار می‌دهد.

باتوجه به قدرت بالای سخت‌افزاری، مسلماً سیستم بهینه‌ی خنک‌سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است. شیائومی نیز با شناختِ کاملِ این امر، به سیستمِ دوکاناله خنک‌کننده‌ مایع روی آورده که ثباتِ عملکرد دستگاه را در هنگام پردازش‌های سنگین در دستور کار دارد. با این وجود، چینی‌ها پا را فراتر گذاشته‌اند و دکمه‌ای موسوم به شارک اسپیس را در قسمت کناری بلک شارک هلو تعبیه کرده‌اند که با فعال‌سازی آن، پردازش‌های پس‌زمینه در راستای افزایش کارایی دستگاه متوقف می‌شوند.

Xiaomi Black Shark Helo / بلک شارک هلو

در نهایت به باتری این دستگاه می‌رسیم که وظیفه‌ی تأمین توان سخت‌افزار فوق را برعهده دارد. شیائومی برای این گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته که از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از 4G LTE، بلوتوث ۵.۰ و رابط کاربری MIUI 10 از دیگر مواردِ مربوط به نسلِ جدید بلک شارک هستند.

قیمت و زمان عرضه شیائومی بلک شارک هلو

علاقه‌مندان به این دستگاه می‌توانند از همین امروز اقدام به خرید آن از طریق کشور چین کنند. با این حال، اگر منتظر عرضه‌ی جهانی بلک شارک هلو هستید، فعلاً شیائومی تاریخ دقیقی را اعلام نکرده است؛ اما طبق گفته‌ی مدیران این شرکت، ورودِ این دستگاه به بازارهای جهانی در آینده‌ی نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

چینی‌ها برای نسخه‌ی ۶ گیگابایتی، ۸ گیگابایتی و ۱۰ گیگابایتی که استثنائاً با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود، به‌ترتیب قیمت‌های ۴۶۱، ۵۰۴ و ۶۰۵ دلاری را در نظر گرفته‌اند. باتوجه به تقاضای بالای بازار، کاربران می‌توانند برای خرید نسخه‌های ۶ و ۸ گیگابایتی از همین حالا پیش‌ ثبت‌نام کنند؛ اما اگر نسخه‌ی بالارده را برای خرید در نظر دارید، باید بدانید که این مدل در تاریخ ۲۱ آذر به بازار روانه خواهد شد.

نسخه‌های ۶ و ۸ گیگابایتی با یک کنترلر عرضه خواهند شد که تنها به یک طرف گوشی‌ متصل می شود؛ با این حال، خریداران نسخه‌ی ۱۰ گیگابایتی به هر دو کنترلر موجود برای دو طرف دستگاه دسترسی خواهند داشت. شما می‌توانید از بخش محصولات زومیت برای مشاهده‌ی مشخصات فنی و مقایسه‌ی انواع گوشی شیائومی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

شیائومی می میکس 3 در برابر رقبا
شیائومی می میکس 3 در برابر نسل قبل
شیائومی می میکس 3 امتیاز 103 را از DxOMark کسب کرد
شیائومی می میکس 3 معرفی شد؛ دوربین سلفی دوگانه کشویی، نمایشگر ۶.۴ اینچی و نسخه 5G
تصاویر جدیدی از می میکس 3 شیائومی پیش از رونمایی رسمی فاش شد

برچسب‌ها:

نظر شما