شناسهٔ خبر: 28952129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عزیز فیلی:

تمام فرآیندهای قانونی پتروشیمی بویراحمد انجام شده است/ سرمایه‌گذار ریالی تسهیلات از دولت دریافت نمی‌کند

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمام فرایندهای قانونی برای واگذاری زمین محل مورد نظر احداث پتروشیمی بویراحمد طی شده گفت: سرمایه‌گذار پتروشیمی بویراحمد ریالی تسهیلات از دولت نمی‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عزیز فیلی امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه‌گذارانی از دو کشور چین و ایتالیا برای مشارکت با سرمایه‌گذاری بومی پتروشیمی بویراحمد به محل سفر کرده و جوانب مختلف را بررسی کردند و بنا به گفته آنان هم اکنون پیگیر کارهای لازم با هدف اجرای طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه گفته برخی افراد در زمینه نمایشی بودن حضور سرمایه‌گذار خارجی برای اجرای پتروشیمی بویراحمد بی‌انصافی بوده و صحت ندارد، عنوان کرد: سرمایه‌گذار ریالی تسهیلات از دولت دریافت نمی‌کند و دولت برابر قانون و طبق درخواست متقاضی و با طی کردن فرایند لازم زمین در اختیار سرمایه گذار قرار داده و در صورت عدم احداث طرح طبق قرارداد انجام شده به طور حتم زمین نیز پس گرفته می‌شود.

فیلی با تشریح وضعیت اجرای پروژه اتصال کهگیلویه و بویراحمد به خط راه آهن ابراز کرد: برای اجرای راه آهن "یاسوج-اقلید " به طول 160 کیلومتر با قیمت امروز بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت روند ترزیقی اعتبار همچون چند سال اخیر این پروژه 60 سال به طول می‌انجامد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه خوشبین به اجرای پروژه راه آهن یاسوج نیستم، ادامه داد: باید فارغ از منابع دولتی به فکر اجرا و تکمیل این پروژه بزرگ باشیم.

فیلی بحث "آب" را از برنامه‌های اولویت دار مسئولان اجرایی دانست و افزود: هم اکنون با تنش شدید آبی در شهرهای یاسوج، مادوان، دیشموک و باشت روبه‌رو هستیم که برای برطرف کردن این مشکلات برنامه‌های برای کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه سقوط هواپیمای "تهران-یاسوج" یکی از نادرترین حوادث بوده، تصریح کرد: این حادثه در یک قله 4 هزار متری و در اوج زمستان و در یک استان کمتر برخوردار رخ داد و متاسفانه مرکز نیز پشتیبانی نکرد و مسئله را به استان اصفهان سپرد که در نهایت مسئولان استانی دست تنها ماندیم.

فیلی با اشاره به وقوع زلزله بهار امسال در یاسوج و سی سخت گفت: در این زمینه دولت به اندازه وقوع یک زلزله مهیب اعتبار به استان اختصاص داد که این یک فرصت برای بازسازی منازل روستایی است.

وی بیان کرد: در زمینه جبران خسارات زلزله دولت 170 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 و 5 درصد و 37 میلیارد تومان نیز بلاعوض به این استان اختصاص داد.

نظر شما