شناسهٔ خبر: 28951655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار همدان:

تنظیم سند ساماندهی ازدواج و تعالی خانواده نیازمند بازنگری است

همدان - معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: تنظیم سند ساماندهی ازدواج و تعالی خانواده نیاز به بازنگری و دقت بیشتری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید شاهرخی ظهر سه شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان بابیان اینکه تنظیم سند ساماندهی ازدواج و تعالی خانواده نیاز به بازنگری و دقت بیشتری دارد، گفت: تمامی عواملی که در این حوزه کار می کنند باید از توان استان اطلاع داشته و هم افزایی ایجاد کنند.

وی با تاکید براینکه مسئولیت بر دوش گرفتن به معنای انجام تمام وظائف است و باید برای در انجام تمام وظایف با برنامه حرکت کرد، گفت: سند ازدواج باید با همکاری دستگاه ها غنی تر شود.

برش شهرستانی سند ازدواج مشخص شود

شاهرخی بابیان اینکه تمام دستگاه ها در این سند نقش دارند و دبیرخانه باید در این زمینه فعالیت مستمر داشته باشد تا این سند میثاق ما با همدیگر شود، گفت: باید برش شهرستانی سند ازدواج مشخص و توسعه متوازن در برنامه دیده شود

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه مسکن و اشتغال جوانان؛ کاری جدا از کارگروه های اشتغال و مسکن استان همدان در این شورا انجام نمی شود، گفت: باید سهم جوانان و برنامه هایی که برای تحقق برنامه ششم لازم است گفته شود تا در شورای برنامه ریزی استان مطالبه شود.

شاهرخی بابیان اینکه در حوزه اشتغال بسیار امیدوار هستم و کار قابل توجهی در استان همدان انجام شده است، گفت: همدان در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری در کشور برتر است.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شده طی برنامه ای مساکن مهر بدون متقاضی با تسهیلاتی به جوانان واگذار شود و در بافتهای فرسوده و باز آفرینی هم جوانان دیده شوند، گفت: بانک ها باید برای تسهیلات مسکن با جوانان مساعدت بیشتری داشته باشند کمااینکه برنامه جدیدی در این زمینه لازم است تا زمان انتظار سپرده برای دریافت تسهیلات مسکن توسط جوانان کمتر شود.

سند توسعه اوقات فراغت تدوین شده است

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز با اشاره به اینکه سند توسعه اوقات فراغت تدوین شده و بر اساس آن پایان سال دستگاه‌های برتر معرفی خواهند شد، گفت: این سند بر اساس شرایط موجود دستگاه‌ها تنظیم شده است.

محرم روزبه بابیان اینکه ۱۵ دستگاه ستاد ساماندهی امور جوانان در حوزه ازدواج و تعالی خانواده برنامه‌هایی ارائه کرده‌اند تا سند ساماندهی امور جوانان تهیه شود، گفت: برگزاری دوره توانمندسازی جوانان در حوزه مهارت‌های قبل از ازدواج در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه انجام پژوهش‌های کاربردی قبل، حین و بعد از ازدواج جوانان حائز اهمیت است، عنوان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته ۹ هزار و ۵۹۷ نفر در استان همدان ازدواج کرده‌اند که این تعداد در ۶ ماهه ابتدای امسال به ۸ هزار و ۴۱۲ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه ۶ ماهه ابتدای امسال ۱۲.۳ درصد ازدواج به نسبت سال گذشته کاهش داشته است، افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته یک‌هزار و ۹۴۳ مورد طلاق به ثبت رسیده که مدت مشابه امسال به یک‌هزار و ۹۶۴ مورد رسیده است.

افزایش ۱.۱ درصدی طلاق طی امسال در همدان

روزبه از افزایش ۱.۱ درصدی طلاق طی امسال در همدان خبر داد و گفت: انجام پژوهش‌های کاربردی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه جوانان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه ۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان مشکلات اجتماعی دارند، اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها اختلالات روانی دارند که یکی مربوط به ازدواج می‌شود.

امیر رحمانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰ کارگاه مشاوره برای دانشجویان برگزار شد، افزود: امیدوارم مشاوره‌های قبل از جذب دانشجو و بومی‌سازی مورد توجه قرار گیرد و کار بنیادی در حوزه ازدواج جوانان صورت گیرد.

نظر شما