شناسهٔ خبر: 28951439 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار برگزیده اجتماعی اول آبان:

شرط صرفه جویی شورا برای بودجه اربعین/ دولت باید به جوانان اعتماد کند

۲۰۰ میلیارد تومان؛ هزینه شهرداری برای ساماندهی آسیب های اجتماعی، دولت باید به جوانان اعتماد کند، شرط صرفه جویی شورا برای بودجه اربعین، آغاز طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال از جمله اخبار برگزیده اجتماعی شبستان در اول آبان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، ۲۰۰ میلیارد تومان؛ هزینه شهرداری برای ساماندهی آسیب های اجتماعی، دولت باید به جوانان اعتماد کند، شرط صرفه جویی شورا برای بودجه اربعین، آغاز طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال از جمله اخبار برگزیده اجتماعی  شبستان در اول آبان است که مشروح این اخبار را در لینک های زیر می خوانید:

 

شرط صرفه جویی شورا برای بودجه اربعین

«محمدجواد حق شناس» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در توضیح بودجه اختصاص یافته به مراسم پیاده روی اربعین، گفت: بودجه ای که سال گذشته تصویب شد، یک بودجه سالانه بود که در گذشته و از حدود 14 سال از زمان آقای احمدی نژاد با عنوان نمایشگاه عطر سیب شکل گرفت و در طی سال ها انجام شد و در دوران محمدباقر قالیباف نیز به اوج خود رسید.

 

رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در سه سال آخر مدیریت قالیباف نیز سالانه حدود 7 میلیارد تومان برای برگزاری نمایشگاه عطر سیب بودجه تصویب شد، حتی در برخی از سال ها بیش از این میزان بودجه به نمایشگاه اختصاص می یافت که این نمایشگاه عمدتا با برگزاری نمایشگاهی در آستانه ماه محرم در تهران شکل می گرفت  و بیشتر در قالب توزیع بن و کمک به هیات های مذهبی پا می گرفت.

 

وی توضیح داد: سال گذشته با توجه به کمبود منابع و کاهش چشمگیری که بودجه فرهنگی پیدا کرد، شهرداری تهران، مبلغ 7 میلیارد تومان را کاهش داد و به 4میلیارد و 360 میلیون تومان رساند.

 

حق شناس تصریح کرد: وقتی در فصل بودجه با محدودیت های بیشتری مواجه شدیم، شورای شهر تهران این مبلغ را اصلاح کرد به 2 میلیارد و 360 میلیون تومان کاهش داد.

دولت باید به جوانان اعتماد کند

 «محمدمهدی تندگویان» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بخشی از ناامیدی جوانان به آینده را قبول دارم، گفت: متاسفانه در طول این سالها نسبت به حوزه جوانان بی توجهی شده است، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری جامع و کلانی در حوزه جوانان وجود نداشت و جایگاه ثابتی برای آنها تعریف نشده است، در یک دوره ،سازمان ملی جوانان در دوره دیگر معاونت جوانان و بعد هم طرح تفکیک وزارت ورزش از معاونت جوانان مطرح شد که آن هم در مجلس رای نیاورد ،نتیجه این بلاتکلیفی 10-15 سال گذشته حوزه جوانان، ناامیدی آنها می شود.

 

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه در ساختار کشوری هم  در حوزه تسهیلات و اشتغال جوانان هیچ چشم اندازی وجود ندارد، بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که اکنون ما با تعداد زیادی از جوانان روبرو هستیم که مدارک تحصیلی خوبی دارند، ولی مدرک گرایی بدون سیاستگذاری در کشور باعث فارغ التحصیلان زیاد با مدارج علمی بالا و بدون تعریف شغل برای جوانان شده است، ضمن اینکه هیچ پایش و آمایشی بر روی رشته ها و نحوه اشتغال آنها صورت نمی گیرد. در استان ها هم جوانان در رشته هایی تحصیل می کنند که هیچ نیازی به آنها نیست لذا این امر باعث مهاجرت جوانان به شهرها می شود که مهاجرت هم در حوزه اشتغال جواب نمی دهد، بنابراین باید یا قید درسی را که خواندند بزنند یا در جایی دیگر مشغول شوند که برای آنها بسیار سخت است.

آموزش ۱۰۰ هزار نانوایی طی یک دوره پنج ساله

«آرش طاهری »در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شاخص های کیفیت نان در دو مولفه سلامت و مولفه حسی مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: متولی اصلی ارزیابی مولفه سلامت نان در کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که می طلبد به طور مرتب مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد و شرکت بازرگانی دولتی نیز ماهانه شاخص های حسی نان را ارزیابی کرده و فعالیت های گسترده ای را بر روی آن انجام داده است.

 

رییس گروه صنایع و پخت مرکز پژوهش های غلات کشور بیان کرد: در ارزیابی ویژگی های رئولوژیکی نان، شاخص هایی مانند شکل، رنگ‌، بافت، عطر، طعم، قابلیت جویدن و ویژگی های سطح رویی و زیری نان مدنظر است که مصرف کننده از طریق این ویژگی ها متوجه خوب یا بد بودن کیفیت نان می شود.

 

طاهری در ادامه افزود:مطابق استاندارد 26 و 28 ویژگی و روش های پخت نان سنتی، مسئولان کنترل کیفی شرکت های غله و خدمات بازرگانی مناطق 14گانه فعال در 31 استان کشور ماهانه با توجه به تراکنش، جغرافیا و نوع نان ،نمونه برداری کرده و به صورت کارشناسی ویژگی های کیفی نان را ارزیابی و نتایج مربوطه را به مرکز پژوهش های غلات ارسال می کنند.

 

دستیابی به افق ۲ میلیارد دلاری صادرات صنایع دستی

«علی اصغر مونسان» در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی که ظهر امروز ( سه شنبه ۱ آبان) در سالن فجر برگزار شد، گفت: تلاش می کنیم تا حداکثر کمک های دولت را برای هموارترشدن مسیر صنایع دستی بگیریم.

 

معاون رییس جمهوری پیشنهاد داد: جلسه امروز که با حضور برگزیدگان سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی برگزار شده است به صورت مشورتی ادامه یابد تا در بهبود کیفیت برنامه های نمایشگاهی در حوزه صنایع دستی تاثیرگذار باشد.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: از همه دست اندرکاران و هنرمندان صنایع دستی برای برگزاری خوب نمایشگاه تشکر می کنم.

 

مونسان تصریح کرد: هدف گذاری ما در صنایع دستی باید این باشد که صادرات صنایع دستی را گسترش دهیم و به افق صادرات ۲ میلیارد دلار دست پیدا کنیم.

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان سه تا شش سال آغاز شد

«داود بیات نژاد» در مراسم افتتاح برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم که در مهدکودک مهرآریان برگزار شد با بیان اینکه امسال بیست و سومین سال انجام طرح غربالگری بینایی در سطح کشور است، گفت: این فعالیت یکی از اثربخش ترین و زیباترین فعالیت هایی است که در سازمان بهزیستی اتفاق می افتد.

 

مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در سازمان بهزیستی وقتی با افرادی روبرو می شویم که به خاطر مشکلات بینایی با مخاطرات زیادی در حال زندگی کردن هستند، گفت: این طرح پاسخگوی دغدغه بسیاری از خانواده هاست و ما اگر بتوانیم همه مخاطبان را پوشش دهیم با هزینه اندک می توان جلوی مبالغ بسیار کلانی که در آینده برای این بیماری باید هزینه شود را بگیریم.

 

تمهیدات ترافیکی بازی پرسپولیس و السد

«سرهنگ حسن عابدی»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پلیس راهور اقدامات لازم را برای برگزاری بازی پرسپولیس و السد انجام داده است گفت:ماموران پلیس راهور از شب گذشته در معابر منتهی به استودیوم آزادی مستقر شدند و تا پایان بازی  هم در آنجا حضور دارند لذا نیروهای پلیس راهور، معابر منتهی به استودیوم را کاملا پوشش خواهند داد و  اقدامات ترافیکی لازم در این خصوص پیش بینی شده است.
 

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ وی با بیان اینکه ظرفیت پارکینگ های ورزشگاه آزادی محدود بوده و سریع اشباح می شود، افزود: در صورت پر شدن پارکینگ ها، مجبور به اعمال محدودیت های ترافیکی در معابر منتهی به ورزشگاه آزادی هستیم به همین دلیل از هواداران خواهشمندیم برای رفتن به ورزشگاه از مسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

 

صنایع دستی دومین رشته موفق در اشتغال روستایی/رشد ۹.۵ درصدی صادرات صنایع دستی

«پویا محمودیان» در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی که ظهر امروز ( سه شنبه یک آبان) در سالن فجر برگزار شد با اشاره به وقایع صنایع دستی کشور در شش ماهه اول امسال گفت: بر اساس آمار رسمی گمرکات جمهوری اسلامی ایران تا پایان شهریور 97 صادرات رسمی صنایع دستی بیش از 107 میلیون دلار بوده است.

 

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به رشد 9 و نیم درصدی صادرات صنایع دستی در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال 96 گفت: با توجه به مسایل اقتصادی پیش روی کشور باید بستر مناسب تری برای صادرات صنایع دستی فراهم کنیم.

۲۰۰ میلیارد تومان؛ هزینه شهرداری برای ساماندهی آسیب های اجتماعی

در آستانه آغاز فصل سرما، شب گذشته اعضای شورای شهر تهران از سامان سراهای شهر تهران بازدید کردند.

 

«محسن هاشمی» در جریان این بازدید گفت: تلاش های شهرداری در حل آسیب های اجتماعی کمک کوچکی از سوی شهرداری به دولت برای انجام وظایفش است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این سیاست های کلان دولت و حاکمیت است که بعضا کشور را دچار یکسری از مشکلات می کند و زمانی که این مشکلات سرازیر می شود رسیدگی به آن کار سختی خواهد بود.

 

نظر شما