شناسهٔ خبر: 28951145 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

فعال صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چشم انداز روشن بیمه دی/ تورم تهدیدی برای بیمه نامه های زندگی

قرارداد مناسبی با بنیاد شهید منعقد شده که در مورد آن اطلاع رسانی هم کرده ایم. اثر این قرارداد بر سودآوری شرکت مثبت بوده و آثار مثبت آن احتمالا در گزارش 9 ماهه نمایان خواهد شد.

صاحب‌خبر -
رییس بیمه مرکزی از افزایش 11 درصدی ضریب نفوذ بیمه در 6 ماهه نخست امسال خبر داده و گفته صنعت بیمه کشور هر ساله ۱۹ درصد رشد دارد که این میزان کافی نیست.

حمیدرضا جبارپور رییس حسابداری مالی شرکت بیمه دی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص عوامل موثر بر ضریب نفوذ صنعت بیمه بیان کرد: افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه در گرو افزایش تعداد بیمه نامه های صادره است و این امر در گرو تحقق اتفاقاتی همچون کاهش نرخ حق بیمه ها، ارائه خدمات بهتر از طریق جلب اعتماد بیشتر مردم به صنعت بیمه و نیز کاهش ثبات اقتصادی خواهد بود.

وی افزود: مهمترین موضوعی که موجب کاهش جذابیت بیمه ها در حال حاضر شده عدم جذابیت بازده بیمه نامه های عمر در پایان دوره به دلیل نرخ تورم است. این موضوع تا جایی پیش رفته که با توجه به افزایش نرخ تورم در سال جاری، صدور بیمه نامه های عمر و زندگی امسال روند نزولی داشته و برخی بیمه نامه هایی که در سال های قبل فروخته شده، توسط مردم بازخرید شده است. بنابراین مادامی که ارزش 
پول ملی هر سال کمتر می شود، خرید بیمه نامه های عمر و زندگی برای مردم چندان جذاب نیست.

این فعال صنعت بیمه در مورد راهکارهای کاهش نرخ حق بیمه گفت: کاهش نرخ حق بیمه هم می تواند به افزایش تقاضا در برخی رشته ها منجر شود. حذف مالیات بر ارزش افزوده صنعت بیمه، از راه هایی است که می تواند نرخ ها را کاهش دهد. 

وی افزود: ارائه خدمات بهتر هم نیازمند بهبود وضعیت اقتصادی و امکان برقراری ارتباط بین المللی است. شاید اگر وضعیت اقتصادی به همین روال باشد، در سال های آینده ضریب نفوذ صنعت بیمه شیب نزولی به خود بگیرد.

جبارپور در خصوص تاثیر تحریم ها بر صنعت بیمه عنوان کرد: با توجه به تحریم ها و عدم امکان همکاری با شرکت های بیمه خارجی، صنایع داخلی خصوصا صنایع صادرات محور ناچار به واگذاری ریسک ها به بیمه های داخلی هستند. اما باید در نظر داشت که هر شرکت بیمه داخلی، ظرفیت محدودی برای پذیرش و نگهداری ریسک دارد و شاید نتواند برخی ریسک ها را بپذیرد. به هر حال ارزش محموله های صادراتی هم بالا و ظرفیت شرکت های بیمه محدود است.  

وی با تاکید بر روشن بودن چشم انداز صنعت بیمه اظهار داشت: با توجه به تراز ارزی مثبت برخی شرکت های بیمه و رشد درآمدهای سرمایه گذاری ها، به نظر می رسد گزارشات 6 ماهه شرکت های بیمه، گزارشات قابل قبولی باشد. 
وی در خاتمه در رابطه با پیش بینی وضعیت بیمه دی «ودی» در چند ماه آینده گفت: قرارداد مناسبی با بنیاد شهید منعقد شده که در مورد آن اطلاع رسانی هم کرده ایم. اثر این قرارداد بر سودآوری شرکت مثبت بوده و آثار مثبت آن احتمالا در گزارش 9 ماهه نمایان خواهد شد.

نظر شما