شناسهٔ خبر: 28950852 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزیدگان چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین معرفی شدند

تهران – ایرنا – چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین با قرائت بیانیه و تجلیل از نفرات برگزیده سه بخش فیلم، عکس و سفرنامه به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همزمان با آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین، برگزیدگان این رویداد معنوی معرفی و با حضور مسئولان فرهنگی و هنری تجلیل شدند.
هیأت داوران چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین با توجه به آثار رسیده به دبیرخانه این رویداد معنوی، در سه بخش فیلم، عکس و سفرنامه از اقصی نقاط دنیا و در بخش بین‌الملل از 25 کشور، این ظرفیت و استقبال را ارج نهادند.
برگزیدگان و برترین های چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین با رای و نظر هیات داوران انتخاب و با حضور حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران، سید محمدحسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ ، آیت الله تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و جمعی از سفرای کشورهای خارجی تجلیل شدند.
براین اساس محمد حنیف بیسمی، فوزیه بیسمی از استرالیا، احمد عبدالامیر، محمد مجید الیاسری، جمیله خزاعی از عراق، محمد ایلیا از هند، یاسمین مردان از بوسنی، مهدی مؤمنی از پاکستان، سباستیانو کاپوتو از ایتالیا، معصومه گره گوش از ترکیه، نورالدین میرجوادف از جمهوری آذربایجان، معصومه احمدی، احمد بهشتی و امیر حسین کمالی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نفرات برتر این دور از جایزه جهانی معرفی وتجلیل شدند.
هیأت داوران بخش عکس شامل افشین بختیار، رسول اولیازاده و امیرعلی جوادیان؛ هیأت داوران بخش فیلم مرکب از جواد رمضان نژاد، سلیم غفوری و امیر رضازاده؛ هیأت داوران بخش سفرنامه غلامعلی رجایی ،گلعلی بابایی و هادی عسگری بودند.

** چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین به کار خود پایان داد
آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین با قرائت بیانیه آن توسط امیرعلی جوادیان دبیر این رویداد به کار خود پایان داد.
دراین بیانیه که بر ضرورت تداوم برگزاری این جایزه درسال‌های آتی تأکید شده، آمده است: «کربلا امروز مقصد آزادگان جهان و اربعین هر سال، موسم رهسپاری میلیون‌ها عاشق دلباخته از جای جای این کره خاکی نمایش شور شیدایی است. عاشقان دلباخته طی طریق کرده و با پای پیاده با کاروانیان تربت پاک رهسپار دیار عشق می‌شوند تا با سرور آزادگان حسین بن علی (ع) پیمان ببندند.
کلام در بیان این شور شیدایی عاجز است، شاید زبان هنری با بیانی تازه دلدادگی‌های و رویدادهای این راهپیمایی عظیم را ثبت و با ترسیم تصویری در قالب فیلم و عکس و سفرنامه روایتی در خورشان ارائه کند. امید است که هنرمندان معاصر در سراسر جهان بتوانند از این رهگذر توشه‌ایی زیبا تهیه و ارائه کند.
افزایش حضور هنرمندان در مقایسه با سال اول در بخش عکس 5 برابر در فیلم از دوره دوم تا دور چهارم سه برابر و در بخش سفرنامه با ارزیابی داوران بسیار خوب و در خور تحسین است و حضور و استقبال کشورها در مقایسه با دوره اول رشد سه برابری را شاهد هستیم.
هیأت داوران با توجه به آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جایزه جهانی اربعین در سه بخش فیلم، عکس و سفرنامه از اقصی نقاط دنیا و در بخش بین‌الملل از 25 کشور این ظرفیت و استقبال را ارج نهاده و امید دارد در سال‌های آینده با فراخوان گسترده‌تر شاهد هرچه با شکوه‌تر این جایزه باشیم.
هیأت داوران از تمامی عکاسان انتظار دارد تا در دوره آتی از نگاه سطحی پرهیز و به محتوای کار توجه بیشتری مبذول دارند.
هیأت داوران بخش فیلم از دبیرخانه جایزه جهانی انتظار دارد که به لحاظ فنی زمینه لازم برای دریافت فیلم‌های با کیفیت و حجم بالا را در سال آینده فراهم کند و از فیلم‌سازان انتظار دارد تا به محتوا و بحث فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای مبذول دارند. همچنین با توجه به ظرفیت آثار ارسالی و علاقه‌مندی جهانیان به این فرهنگ متعالی امکان نمایش آثار در سایر کشورهای دیگر مهیا شود.
در ادامه این مراسم علاوه بر رونمایی از فراخوان پنجمین دور این جایزه، نمایشگاهی برگرفته از آثار برگزیدگان با موضوع راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و جلوه‌های ماندگار زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به آن حضرت در ایام اربعین برپا شد.»
فراهنگ ** 1355 **1418

نظر شما