شناسهٔ خبر: 28950573 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری:

افتتاح ۱۱۴ نگاه‌خانه در شهر تهران در دستور کار است

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به افتتاح نگاه‌خانه مترو در ایستگاه تئاتر شهر گفت: افتتاح ۱۱۴ نگاه‌خانه را در سطح شهر را در دستور کار داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره افتتاح نگاه‌خانه مترو تئاتر شهر گفت: افتتاح نگاه‌خانه ایستگاه مترو تئاترشهر شروع یک حرکت موثر، خلاقانه و جذاب است که با همکاری حوزه هنری و معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران صورت گرفته است. اولین اثری که امروز در این نگاه‌خانه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، تابلوی نقاشی «حر» اثر استاد کاظم چلیپا است که به صورت اوریجینال در این نگاه‌خانه قرار گرفته و مردم می‌توانند از دیدن این اثر لذت ببرند.

وی ادامه داد: علت انتخاب این اثر، ایام ماه صفر و نزدیکی به اربعین حسینی(ع) است. پیاده‌روی باشکوه اربعین را در پیش داریم و بی ارتباط ندیدیم که یک اثر عاشورایی در معرض دید مردم قرار گیرد. قرار گرفتن چنین آثاری در معابر عمومی سبب می‌شود ارتباط مردم با آثار هنری صمیمانه‌تر شود و رابطه نزدیکی میان مردم و هنرمندان، و احساس نیاز به دیدن آثار هنری در سبد فرهنگی خانواده‌ها ایجاد شود.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی درباره برنامه های آینده در تاسیس نگاه‌خانه در سطح شهر تهران گفت: تاسیس 114 نگاه‌خانه در معابر عمومی، ایستگاه‌های مترو، پارک‌ها، پیاده‌روها و مراکزی که مردم در تردد هستند، در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم رای‌زنی‌ها و مذاکرات به سرانجام برسد و بتوانیم این نوع فعالیت‌ها را که در جهت مردمی کردن هنر است، بیش از پیش با قوت انجام دهیم.

شجاعی طباطبایی هدف از راه‌اندازی این نگاه‌خانه‌ها را معرفی هنر انقلاب دانست و تصریح کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. چهل سال هنر انقلاب باید به عموم مردم معرفی شود و دستاوردها با چشم دیده شود. گنجینه آثار هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی پر است از آثار برجسته و نوعا منحصربه‌فرد. از همین رو امیدواریم اتفاق مبارکی رخ دهد و مردم هر روز در مسیر حرکتشان با یک اثر از آثار هنر متعالی انقلاب اسلامی مواجه شوند. اینکه یک فضای مناسب با نورپردازی درست و حساب شده اختصاص یابد کاری بسیار خوب و قابل تقدیر است. از همین رو تلاش می کنیم در چهلمین سال هنر انقلاب مخاطبین جامعه هنر بیش از گذشته با آثار هنرمندان آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما