شناسهٔ خبر: 28950362 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دیپلمات ارشد آمریکا:

یا با ایران تجارت کنید یا با آمریکا

سفیر آمریکا در انگلیس خطاب به شرکت‌های تجاری فعال با ایران گفت که آن‌ها باید بین ایران و آمریکا یکی را برگزینند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سفیر آمریکا در انگلیس روز سه‌شنبه در پستی توئیتری با اشاره به اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران در 13 آبان گفت که شرکت‌ها برای تجارت حق یک انتخاب دارند.

«وودی جانسن» سفیر آمریکا در انگلیس، در پست توئیتری خود نوشته است: «شرکت‌ها تنها یک انتخاب دارند، یا با ایران تجارت کنند یا با آمریکا.»

جانسن در ادامه نوشت: «شما نمی‌توانید هر دو را با هم انجام دهید. تحریم‌ها از چهارم نوامبر (سیزده آبان) اعمال خواهد شد.»

معاون وزارت خزانه داری آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده نیز چند روز قبل بر تداوم فشارها بر ایران و جدیت کاخ سفید در این مسیر خبر داد.

«سیگال مندلکر» معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی به نشریه گلوبز گفت: «انتظار داریم که به دلیل تحریم‌های ما، خرید نفت ایران از سوی مشتریان خارجی این کشور به طور قابل توجهی کاهش یابد.»

وزیر امور خارجه ایران  نیز در واکنش به اقدام های آمریکا و برخی شرکای این کشور گفته است که  ایران در شرایط فعلی هم قادر به فروش نفت خود است و هم می‌تواند اقتصاد خود را حفظ کند.

«محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ژاپنی «کیودو» تاکید کرده که ایران در شرایط فعلی، هم نفت خود را می‌فروشد و هم قادر به حفظ اقتصاد خود است.

به نوشته کیودو، وزیر خارجه ایران در این مصاحبه گفت که دولت آمریکا می‌تواند با بازگشت به توافق هسته‌ای که به‌صورت غیرقانونی از آن خارج شد و لغو تحریم‌هایی که پس از این خروج علیه ایران اعمال کرد، راه را برای مذاکره با ایران هموار کند.

بعد از خروج غیرقانونی دولت آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه« 1+5» موسوم به برجام، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا فرمان بازگشت تحریم‌ها در دو بازده زمانی 90 و 180 روزه را صادر کرد و برای آنچه‌که «به صفر رساندن صادرات نفت ایران» خوانده، فشارهای زیادی به خریداران نفت ایران وارد کرده است.

نظر شما