شناسهٔ خبر: 28950180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تهیه بانک اطلاعات از محل اختفای سلاح‌های سنگین تروریست‌ها در ادلب

منابع میدانی خبر دادند که ارتش سوریه با استفاده از نیروهای نفوذی خود در منطقه عاری از سلاح ادلب توانسته است از مواضع و مقرهای تروریستها بانک اهداف تهیه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع میدانی اعلام کردند که ارتش سوریه در منطقه «عاری از سلاح» در استان ادلب، تحرکات تروریستها را زیر نظر دارد.

پس از دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی روسیه در بیست و ششم شهریور ماه گذشته، اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی کرده و تنها نیروهای روسی و تُرک در آن مستقر خواهند شد.

این منابع به روزنامه الوطن گفتند که ارتش سوریه توانسته است از رهگذر این رصدها، نقشه‌ای از مکان اختفای سلاح سنگین و محلهای استقرار گروههای تروریستی تهیه کند.

به گفته این منابع، یگانهای رصد و شناسایی ارتش سوریه توانسته‌اند در این مدت، از طریق تحت نظر داشتن مستمر تروریستها در منطقه عاری از سلاح، محل استقرار جدید آنان را کشف کنند.

در این نقشه همچنین انبارها و مکانهایی مشخص شده است که در آن سلاح سنگین به ویژه تانک، خمپاره‌انداز و موشک‌انداز قرار دارد که بر خلاف «ادعاهای ترکیه و بیانیه‌های برخی از شبه‌نظامیان [وابسته به] آن در این منطقه پنهان شده است».

به گفته منابع مذکور، نقض آتش‌بس در منطقه عاری از سلاح توسط تروریستها به ارتش کمک کرد که مواضع نصب خمپاره‌اندازه و موشک‌اندازها را تعیین کند که در داخل سنگرها و تونلها مخفی شده بود.

الوطن در ادامه تأکید کرد که نیروهای اطلاعاتی سوری حاضر در تشکیلات تروریستها و افرادی که با ارتش همکاری دارند، نقش مهمی در لو دادن تحرکات تروریستها، سلاح سنگین آنان و ترسیم نقشه و بانک اهداف داشتند.

این منابع همچنین خاطر نشان کردند، بانک اطلاعاتی که ارتش سوریه در منطقه عاری از سلاح به دست آورده ، بسیار موثق است و در آن محلهای سلاح سنگین و استقرار تروریستها مشخص شده و هر روز نیز به روز می‌شود تا این منطقه از تروریسم پاکسازی شود.

منابع مذکور در پایان اعلام کردند که ارتش سوریه به محض دستور فرماندهی نظامی مبنی بر آغاز عملیات نظامی، می‌تواند تروریستها را از منطقه‌ای بیرون براند که از ریف شمال شرق لاذقیه تا ریف شمالی و شمال غربی حماه امتداد دارد و به ریف جنوب شرقی ادلب و ریفهای غربی، جنوب غربی و شمال غربی حلب می‌رسد.

بر اساس توافق ادلب قرار بود در مرحله نخست یک منطقه عاری از سلاح در اطراف شهر ادلب ایجاد شود. در مرحله دوم نیز باید سلاح سنگین جمع‌آوری می‌شد و در مرحله بعد نهادهای دولتی سوریه پیش از پایان سال جاری میلادی فعالیت خود را آغازکنند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- امروز سه‌شنبه (اول آبان) گزارش داده است که با وجود گذشت هشت روز از موعد مقرر برای خروج تروریستها از منطقه عاری از سلاح، ولی تا کنون هیچ تروریستی از این منطقه خارج نشده است(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

برچسب‌ها:

نظر شما