شناسهٔ خبر: 28950177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طلوع خورشید اسلام در جنوب مکزیک

تعداد افرادی از جامعه بومی «تزوتزیل» مکزیک که در این شهر در ایالت جنوبی «چیاپاس» به دین اسلام مشرف می شوند در حال افزایش روز افزون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «AL DIA News»، تعداد افرادی از جامعه بومی «تزوتزیل» مکزیک که در این شهر در ایالت جنوبی «چیاپاس» به دین اسلام مشرف می شوند در حال افزایش روز افزون است.

 

«ابراهیم چچف»، یکی از افرادی است که از یک خانواده هندی در «تزوتزیل» مسلمان شد.

 

چچف برای جلوگیری از درگیری با جامعه محلی «کامولا» که مناسک مذهبی شان ترکیبی از کاتولیک اسپانیایی و اعتقادات مایایی است، مکان زندگی خود را تغییر داد.

 

او یکی از 2000 نفری است که در «چیاپاس» به دین اسلام مشرف شده اند.

 

چیاپاس جایی است که کاتولیک ها، پروتستان ها، یهودی ها و بسیاری از پیروان دیگر مذاهب با هم به طور مسالمت آمیز در آنجا زندگی می کنند.

 

تازه مسلمانان «تزوتزیل» پس از ورود به اسلام،سنت ها و مناسک اسلامی را یاد می گیرند، لباس های اسلامی می پوشند و پنج بار در روز نماز می خوانند.

 

او جامعه مسلمان در چیاپاس طوری رشد کرده است که حتی گروه از کودکان تحت اصول مذهبی این دین ابراهیمی از جمله یادگیری قرآن،آموزش می بینند.

 

اگرچه اعضای این جامعه به زبان «تزوتزیلی» صحبت می کنند و به زبان اسپانیایی مسلط هستند، اکنون در نماز خود از زبان عربی استفاده می کنند و با لفظ «السلام العلیکم» با هم احوالپرسی می کنند.

 

«ابراهیم چچف» می گوید که جوامع مسلمان در این منطقه ریشه گرفته اند و مذهب اسلام در آن در حال رشد روز افزون است./

نظر شما