شناسهٔ خبر: 28950127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان پایلوت اجرای طرح تبادل الکترونیک شد

R41346/P1377/S6,51/CT11

رئیس اداره بیمه سلامت شهرضا گفت: طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری به صورت پایلوت در استان اصفهان اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، سید مجتبی صالح عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرضا با بیان اینکه سوم آبان، سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است، اظهارداشت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور و ارتقای سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان ضرورت تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران بیش از پیش احساس شد.

وی با اشاره به تأسیس سازمان بیمه سلامت ایران در مهرماه سال 1391، افزود: بالغ بر 41 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت در کشور هستند که از این تعداد یک میلیون و 550 هزار نفر بیمه شده در استان اصفهان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بیمه سلامت شهرضا با بیان اینکه بیشترین میزان بیمه شده در صندوق روستاییان با تعداد 520 هزار نفر و کمترین تعداد مربوط به صندوق ایرانیان است، گفت: طرح بیمه سلامت رایگان همگانی از اردیبهشت ماه 1393 در کشور با تعداد 10 میلیون نفر بیمه شده آغاز شد و در مجموع 34 میلیون نفر از 41 میلیون نفر بیمه شده سازمان بیمه سلامت جدای از محرومان و مشمولان کمیته امداد از بیمه رایگان برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان از طریق 4 هزار و 900 موسسه تشخیصی درمانی طرف قرارداد با این سازمان خدمات دریافت می‌کنند، بیان کرد: به طور میانگین هر ماه در استان اصفهان 60 میلیارد تومان هزینه درمانی ارائه شده به بیمه‌شدگان از طریق این مؤسسات در حوزه سرپایی و بستری پرداخت می‌شود.

صالح تصریح کرد: در سال 93 در راستای اجرایی کردن سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، طرح عظیم و ملی تحول سلامت و بیمه سلامت همگانی از ابتدای دولت یازدهم و با مسئولیت سازمان بیمه سلامت ایران در سطح کشور قریب به 11 میلیون نفر از افرادی که تحت پوشش هیچگونه بیمه‌ای نبودند به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه همگانی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری به صورت پایلوت در استان اصفهان، بیان کرد: بر اساس این طرح برای ارائه خدمات در بیمارستان‌ها نیاز به ارائه دفترچه نیست و با ثبت کد ملی بیمار در سامانه روند اقدامات درمانی انجام می‌شود.

رئیس بیمه سلامت شهرضا هدف از اجرای تبادل الکترونیک و رسیدگی به اسناد بستری را، گزارش‌گیری کامل در کل بیمارستان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این اطلاعات می‌تواند در زمینه‌های پژوهشی و آماری به کار گرفته شود و در تصمیمات حوزه بهداشت و درمان مؤثر باشد.

وی با بیان این‌که طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع)، صاحب‌الزمان(عج) و شهدای دهاقان اجرایی شده، خاطرنشان کرد: 65 هزار نفر در شهرضا تحت پوشش صندوق‌های مختلف بیمه سلامت هستند که از خدمات بستری و سرپایی بیمه سلامت در بخش‌های خصوصی و دولتی برخوردار هستند.

صالح با اشاره به حضور کارشناسان ناظر بیمارستان در بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع)، صاحب الزمان(عج) و شهدای دهاقان و رسیدگی بالغ بر 8 هزار پرونده بیمارستانی سرپایی و بستری در یکسال گذشته، افزود: طرح پوشش بیمه اتباع بیگانه و صدور دفاتر بیمه سلامت برای آن‌ها اجرایی شده در این طرح 70 درصد هزینه‌های تشخیصی، درمانی و سرپایی و 90 درصد هزینه‌های درمانی و بستری در بخش دولتی دانشگاهی پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که مأموریت این سازمان حفاظت از مردم در قبال مخاطرات مالی هنگام بیماری از طریق توسعه بیمه سلامت محور است، تصریح کرد: چشم‌انداز سازمان داشتن بهترین بیمه سلامت در سطح منطقه و ارزش‌های حاکم بر این سازمان مسئولیت‌پذیری، قانونمندی، پاسخگویی، دانایی‌محوری و شایسته‌مداری است.

انتهای پیام/ش

نظر شما