شناسهٔ خبر: 28950111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صادق نجفی:

زمینه اشتغال بیش از ۸۵۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی فراهم شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۴۲ هزار و ۱۶۰ واحد تا پایان شهریورماه امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند که زمینه اشتغال برای ۸۵۴ هزار و ۶۱۵ نفر را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «صادق نجفی» گفت: تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب با احتساب مناطق ویژه اقتصادی تا پایان شهریور ماه امسال ۹۷۸ فقره است که شامل ۵۶۹ شهرک صنعتی و ۴۰۹ ناحیه صنعتی است.

وی ادامه داد: ۸۰۷ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری در کشور وجود دارد که ۴۹۷ مورد آن شهرک صنعتی و ۳۱۱ مورد دیگر ناحیه صنعتی هستند.

نجفی از وجود ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی در کشور خبر داد و گفت: تا پایان شهریورماه امسال هفت شهرک فناوری در کشور مصوب شده و ۶ شهرک فناوری به بهره برداری رسیده است که این شهرکهای فناوری مورد بهره برداری در شهرهای مشهد، تبریز، ارومیه، همدان، فارس و اصفهان هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پایان مطالعات ۲ شهرک فناوری در استان های قزوین و گیلان اشاره کرد و یادآور شد: شهرک فناوری استان تهران نیز در حال طراحی مجدد است.

به گفته وی، ۶ شهرک صنعتی مستقر در مناطق آزاد تجاری در کشور وجود دارد، این شهرک ها آبادان، آبادان ۲، خرمشهر، انزلی، ماکو و ماکوی۲ هستند ضمن آنکه ۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد.

نجفی ادامه داد: پنج مرکز خدمات فناوری کسب و کار در دست ساخت بوده و ۳۶ مرکز به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیان کرد: ۲ مجتمع فناوری اطلاعات (IT) و خدمات نرم افزاری به بهره برداری رسیده در کشور وجود دارد.

وی تعداد قراردادهای منعقده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تا پایان شهریورماه را ۷۴ هزار و ۵۲۰ فقره اعلام کرد و افزود: این رقم در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۱۲۴ مورد و در ۶ ماهه دوم سال گذشته یک هزار و ۴۸۳ مورد بوده است.

نظر شما