شناسهٔ خبر: 28950051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابتکار: حضور زنان برای عمران سیستان و بلوچستان چشمگیر است

زاهدان - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حضور زنان در کنار مردان برای توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان چشمگیر و قابل ملاحظه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در شورای اداری ایرانشهر اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند و باید به نسبت جمعیت خود مسئولیت پذیرفته و در امور مختلف از توانمندی های آنان استفاده شود.
وی اشتغال زنان را با کارآفرینی، ارتقای سطح مهارت ها و آموزش ها مرتبط دانست و افزود: در تلاشیم تا در زمینه بنگاه داری توانمندی ها و آموزش ها را برای کارآفرینی زنان ارتقا دهیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برای ارتقای مهارت آموزی زنان برگزاری دوره های آموزشی از طریق سازمان های مردم نهاد و دانشگاه در دستور کار این نهاد است.
وی با بیان اینکه رسیدگی و برنامه ‌ریزی برای خانواده در اولویت برنامه های دولت است افزود: خانواده هسته اولیه جامعه تلقی می ‌شود و محل پرورش نسل‌های آینده و کانون الهام‌ بخش حرکت رو به‌ جلوی کشور است.
ابتکار معضلات اقتصادی و اشتغال را از مهم ترین دلایل مشکلات خانوادگی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه دولتمردان نگاه ویژه ای به ایرانشهر دارند افزود: برنامه های مختلفی در زمینه صنایع دستی و کشاورزی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست زن را نماد مهربانی و عاطفه معرفی کرد و گفت: در شرایط فعلی خانم ها از لحاظ علمی پر انگیزه تر هستند.
سید دانیال محبی اظهار داشت: توانمندی خانم‌ها در مقایسه با آقایان کمتر نیست و در برخی حوزه ها بیشتر است.
وی افزود: امروزه شاهد هستیم مدیران زن با تدبیر و برنامه ‌ریزی برای سرافرازی کشور تلاش و موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند.
به گزارش ایرنا در این نشست شماری از بانوان ایرانشهری کمبود امکانات رفاهی، ورزشی و خدماتی برای بانوان را از جمله مشکلات خود عنوان کردند.
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح امروز/سه شنبه/ به منظور افتتاح مدرسه 6 کلاسه روستای چاه جمال ایرانشهر، شرکت در شورای اداری، بازدید از اورژانس اجتماعی و دیدار با بانوان نخبه به این شهرستان سفر کرد.
ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7314**3213/1772

نظر شما