شناسهٔ خبر: 28950044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس موساد: نمی‌توان قدرت موشکی دوربرد ایران را نادیده گرفت

رئیس موساد درنگاهی نادر و بی‌سابقه قدرت موشکی ایران را با برد بالایی توصیف کرد که می‌تواند تمام منطقه را پوشش دهد و موجودیت اسرائیل را تهدید کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی تعجب فراوان خود را از اقدام «یوسی کوهن» رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) در مصاحبه با رسانه­‌ها ابراز کردند.

این موضوعی نادر و خارج از تمام اصول و مبانی رژیم صهیونیستی است. این فرد که وابسته مستقیم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل است به خود اجازه داد تا از قواعد بازی سیاسی خارج شده و با آزادی کامل با اهالی رسانه گفت‌وگو کند. شاید این جرأت او از دوستی تنگاتنگش با نتانیاهو ناشی می­‌شود. شاید رئیس موساد به این دلیل در صحبت­‌هایش به تهدید موشک­‌های ایرانی اشاره کرده است که می­‌داند نتانیاهو تلاش زیادی برای شیطنت در ایران و زدن برچسب تروریسم به این کشور دارد. بنا بر این صحبت­‌های دوستش رئیس موساد در راستای خدمت به اهداف سیاسی اوست.

در همین راستا پایگاه خبری–عبری «ینت» وابسته به روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، گزارش داد که کوهن در روز بررسی بودجه وزارت دارائی اسرائیل سخنرانی کرده و در این میان به تهدید­های ناشی از تهران پرداخته و مدعی شده که ایران ­به دنبال سلطه بر کل منطقه است.

رئیس موساد افزود: «یکی از اهداف محوری ما اخراج ایران از منطقه خاورمیانه است. ایران از طریق حزب‌الله همچنان و با قوت در لبنان حضور دارد و از سوی دیگر روز به روز بر حضور سیاسی و نظامی در عراق تمرکز می‌­کند».

این سایت عبری در گزارش خود تأکید کرد که رئیس موساد در سخنان خود نسبت به توان نظامی ایران هشدار داده و گفته است که ایران قدرت موشکی با برد بالایی دارد که نمی­‌توان آن را نادیده گرفت. این قدرت موشکی می­‌تواند کل منطقه را پوشش دهد و این خود، یکی از تهدیدهای اصلی برای اسرائیل است.

از طرف دیگر، این سایت عبری زبان نوشته است که کوهن از سیاست‌­های هجومی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران تقدیر کرده و گفته است که رئیس‌جمهوری و وزیر امورخارجه آمریکا نظریه جدید را علیه ایران نوشته­‌اند و در این نظریه تمام اقدام­‌های لازم برای برخورد با ایران و کاهش نفوذ آن در منطقه خاور میانه را به دقت ذکر کرده‌­اند.

بنا به گفته رئیس موساد تغییر سیاست­‌های ترامپ علیه ایران موضوع بسیار خوبی برای اسرائیل است و خروج آمریکا از توافق هسته‌­ای نشان‌دهنده موضوع رسمی اسرائیل در مقابل تهدید ایران است.             

 

برچسب‌ها:

نظر شما