شناسهٔ خبر: 28950009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پاسخ قاطع پکن به ادعاهای آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین ادعای اخیر واشنگتن در زمینه دخالت پکن و برخی عوامل خارجی دیگر در انتخابات آتی آمریکا را بی‌اساس و ساختگی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، ضمن پرداختن به مسائل مهم شرق آسیا، درباره ادعاهای اخیر آمریکا درباره دخالت پکن و برخی کشورهای دیگر در انتخابات میان دوره‌ای این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین»، «هوا چونینگ» سخنگوی ورات خارجه چین روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی پیرامون ادعای وزارت دادگستری، امنیت و پلیس فدرال آمریکا مبنی بر تلاش‌های ایران، چین و روسیه و دیگر عوامل خارجی برای دخالت در انتخابات میان دوره‌ای این کشور گفت: «چین بارها بر موضع راسخ خود در این زمینه تاکید کرده است. مایلم دوباره تکرار کنم که چنین اتهام‌هایی ساختگی و پکن به شدت مخالف آن است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه اظهار داشت: «چین اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها را رعایت می‌کند و ما کوچکترین علاقه‌ای به دخالت در انتخابات آمریکا نداریم. جامعه بین‌الملل پیش از این به خوبی متوجه شده که چه کسانی در امور داخلی دیگران دخالت می‌کنند. در این مورد، ما کاری انجام نداده‌ایم که ترسی از آن داشته باشیم و وجدانمان راحت است. در واقع، ما متوجه شده‌ایم که بسیاری از رسانه‌های آمریکایی و اهالی این کشور معتقدند که متهم کردن چین به دخالت در انتخابات آمریکا باور نکردنی و مسخره است.»

خانم هوا چونینگ افزود :«به آمریکا توصیه می‌کنیم اتهام زنی‌های بی‌اساس و تهمت زنی علیه چین را متوقف کند  و  برای حصول اطمینان از توسعه صحیح و پایدار روابط بین چین و آمریکا، تدابیر قاطع و استوار اتخاذ کند.»

سخنگوی مذکور همچنین خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» را اقدامی اشتباه دانست و گفت این معاهده یک پیمان مهم برای کنترل تسلیحات است که در زمان جنگ سرد توافق شده بود.

هوا چونینگ گفت که این توافق نقشی مهم در ثبات روابط بین‌الملل ایفا کرده و همچنان حائز اهمیت است.

نظر شما