شناسهٔ خبر: 28949913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بیانیه ملک‌سلمان در رابطه با عاملان قتل خاشقجی

منبع: مهر

پادشاه عربستان با صدور بیانیه‌ای در خصوص قتل «جمال خاشقجی» اعلام کرد که عاملان قتل وی تحت تعقیب قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی پس از تشکیل جلسه کابینه این کشور اعلام کرد که عاملان قتل جمال خاشقجی تحت تعقیب قرار می گیرند.

این در حالی است که عربستان چند روز قبل از بازداشت ۱۸ نفر در این رابطه خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در تاریخ دوم اک تبر بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد. هر چند از همان ابتدا گزارش هایی در مورد شکنجه، قتل و مُثله شدن جسد وی در رسانه ها منتشر می شد اما ریاض مدعی بود که خاشقجی از کنسولگری خارج شده است. سرانجام در نتیجه فشارهای بین المللی عربستان روز شنبه ۲۸ شهریور (۲۰ اکتبر) به قتل خاشقجی اعتراف کرد.

در همین رابطه امروز سه شنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از عربستان خواست تا افراد بازداشت شده در خصوص قتل خاشقجی برای محاکمه به آنکارا تحویل داده شوند.

وی به بازداشت ۱۸ نفر در عربستان اشاره کرد و عنوان داشت که لیست اسامی افراد بازداشت شده در اختیار ترکیه قرار گرفته و مشخص شده که تعدادی از بازداشت شده ها همان هایی بوده اند که آنکارا به عنوان مظنون معرفی کرده بود. باید تمامی افرادی که به هر نحوی در این جنایت نقش داشته اند محاکمه شوند و نه فقط یک عده شخصیت های امنیتی.

نظر شما