شناسهٔ خبر: 28949900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در شیراز؛

پیکر هنرمند عروسک گردان «مینا» تشییع شد

مراسم تشییع پیکر استاد عزیزالله شکرریز، پیشکسوت هنرهای نمایشی فارس و هنرمند عروسک گردان «مینا» امروز در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مراسم تشییع پیکر استاد عزیزالله شکرریز، پیشکسوت هنرهای نمایشی فارس و هنرمند عروسک گردان «مینا» امروز (١ آبان) در شیراز برگزار شد و پیکر استاد شکرریز به خاک سپرده شد.

استاد شکرریز از هنرمندان هنرهای نمایشی بود و در مراسم تشییع و تدفین وی، هنرمندانی همچون استاد حیدرپور و پسرش از پیشکسوتان تعزیه که همه ساله تعزیه حضرت شاهچراغ (ع) را در دهه کرامت اجرا می کنند، حضور داشتند.

 همچنین مراسم ختم این پیشکسوت عرصه نمایش دوم آبان ماه از ساعت ١٥ تا ١٦ و ٣٠ دقیقه در حسینیه «ثامن الحجج» واقع در بلوار احمدی، جنب مجتمع انتظامی شهید فعال برگزار می شود.

استاد شکرریز عروسک گردان عروسک «مینا» از عروسک های قدیمی نمایش شیراز بود، بر اساس شنیده ها این عروسک در حدود یکصد سال توسط مرحوم حبیب شکرریز پدر مرحوم شکرریز از پاکستان به شیراز آورده و یکی از پایه های اصلی عروسک گردانی شیراز می شود.

مرحوم شکرریز از چندماه پیش به علت تصادف به کما رفته بود تا روز گذشته (٣٠ مهر) جان به جان آفرین تسلیم و خانواده هنری فارس در ماتم زده کرد، وی نوازنده و بازیگر نقش های «سیاه بازی» و «خیمه شب بازی» و عروسک گردان عروسک «جی جی بی جی» از دیگر عروسک های سنتی شیراز بوده است.

نظر شما