شناسهٔ خبر: 28949690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۴۱ هزار فقره ویزا برای زائران اربعین در مازندران صادر شد

R41358/P1357/S6,74/CT12

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از ثبت نام و صدور ۴۱ هزار گذرنامه برای زائران اربعین حسینی در استان مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی با بیان اینکه شهادت‌طلبی یکی از مهم‌ترین رموز تثبیت و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و پیوندی ناگسستنی با قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا دارد اظهار داشت: زنده نگه داشتن اربعین در واقع زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و ایستادگی در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است.

وی افزود: از فواید زنده نگه داشتن اربعین حسینی اقامه‏ حق و عدل، دین خدا و ایجاد حاکمیت شریعت و برهم زدن بنیان ظلم و جور در جامعه است.

مفخمی از اقدامات ویژه پلیس مازندران در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مازندران خبر داد و گفت: 46 دفتر خدمات الکترونیکی پلیس در سراسر استان با افزایش ساعات خدمت تا ساعت 17 عصر به مراجعه‌کنندگان و زائران حسینی خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی در کمتر از 48 ساعت آماده و از طریق اداره پست تحویل آنان می‌شود، تصریح کرد: زائران گرامی باید توجه داشته باشند که اعتبار گذرنامه صادرشده برای آنان پنج سال است و برای دریافت روادید باید گذرنامه آنان حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

مفخمی خاطرنشان کرد: در صورت مفقودی گذرنامه، پس از اعلام متقاضی مراتب در کمیسون مطرح و بلافاصله دستور صدور گذرنامه جدید مشروط به مسافرت پیاده روی اربعین حسینی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازان وظیفه با مراجعه به یگان خدمتی و دانشجویان با مراجعه به دانشگاه مربوطه و اخذ مجوز از نظام وظیفه استان باید نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند، تصریح کرد: تاکنون در مازندران برای پیاده‌روی اربعین 41 هزار و  590 نفر ثبت نام کرده و برای آنان روادید صادیر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که صدور روادید در کمتر از 24 ساعت و حتی به روز انجام می‌شود، گفت: زائران هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

مفخمی با بیان اینکه واگذاری و یا استفاده از گذرنامه دیگران جرم تلقی می‌شود و از خروج این گونه افراد از کشور جلوگیری خواهد شد، به زائران توصیه کرد: در صورت مفقودی گذرنامه در خارج از کشور ضمن مراجعه به کنسولی جمهوری اسلامی ایران در نجف یا کربلا می‌تواند نسبت به اخذ برگه عبور برای ورود به کشور اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما