شناسهٔ خبر: 28949189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شویگو:

مسکو و واشنگتن می‌توانند مسئله بازدارندگی هسته‌ای را حل کنند

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد دو کشور می‌توانند موضوعات استراتژیک مربوط به بازدارندگی هسته‌ای و اختلافات طولانی‌مدت خود را حل نمایند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد روسیه و آمریکا می‌توانند موضوعات استراتژیک مربوط به بازدارندگی هسته ای و اختلافات طولانی مدت و عمده خود را حل نمایند.

وزیر دفاع روسیه در گفتگو با مشاور امنیت آمریکا اعلام کرد: امروز مشکلات جهانی زیادی وجود دارد که می توانند از طریق تلاش های مشترک حل و فصل شوند. این مشکلات هم در حیطه بازدارندگی هسته ‌ای هستند و هم به طور طبیعی مشکلات مربوط به حل و فصل اختلافات طولانی مدت را در برمی‌گیرند.

شویگو یادآور شد ارتش روسیه و آمریکا ارتباطات خود را در جدی‌ترین موضوعات حفظ کردند. او در این باره افزود: قطعا سوریه یکی از این موضوعات است، در آنجا با هم همکاری مداوم داشتیم و ارتباط خود را با همکاران آمریکایی از طریق تماس مداوم بهبود بخشیدیم.

این مقام روس تاکید کرد: این ارتباطات را می توان به عنوان تنها نمونه مثبت از همکاری‌های موثر دو کشور دانست که دو طرف را به جلوگیری از بروز حوادث جدی در این کشور و نیز در حریم هوایی آن (سوریه) قادر می‌کند.

وزیر دفاع روسیه افزود پس از دیدار روسای جمهور دو کشور می توان گفت تعامل دو طرف به تدریج در حال بازسازی است. این مقام روس گفت حتی یک گام کوچک در این زمینه به نفع دو طرف خواهد بود و سبب بهبود اعتماد دو جانبه می شود.

روز گذشته بولتون با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و نیکلای پاتروشوف، دبیر شورای امنیت ملی این کشور دیدار و گفتگو داشت. او همچنین قرار است با یوری یوشکوف، از دستیاران کرملین دیدار کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرده بود تدارکاتی برای برگزاری دیدار میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور و جان بولتون در حال انجام است.

سفر مشاور امنیت ملی آمریکا با توجه به تصمیم واشنگتن برای خروج از پیمان منع موشک های هسته‌ای میان برد، دارای اهمیت ویژه‌ای خواهد بود.

 

نظر شما