شناسهٔ خبر: 28949061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

موازی کاری دستگاه ها به تولید آسیب می رساند

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: موازی کاری در دستگاه های اجرایی و طولانی شدن روند دریافت مجوزهای استاندارد در شرایط کنونی به تولید آسیب رسان است و باید روند کارها تسهیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی نمونه استاندارد استان روز سه شنبه با حضور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

علیرضا کشاورز قاسمی در این مراسم گفت: در مشکلات اقتصادی بخش خصوصی همراه بوده و تاکنون با تحمل همه مشکلات دولت و مردم را تنها نگذاشته است.

وی افزود: به نظر می رسد هنوز هنرمندی لازم را در استفاده از ظرفیت قانون و تقویت و توسعه نظام استاندارد نداریم به همین دلیل موازی کاری تولیدکنندگان را آزار می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: در شرایطی که در واحدهای صنعتی هم مسئول فنی و هم مسئول کنترل کیفی داریم این رویکرد موازی کاری است و فرآیند تولید را طولانی می کند.

کشاورز قاسمی تصریح کرد: باید از ظرفیت های قانونی بخوبی استفاده شود تا کارها روان شود و از بخش دولتی انتظار داریم فرایندها استانداردها را تسهیل کنند.

وی اضافه کرد: داشتن برند هلال برای کشور بسیار مهم است زیرا بازار ۲۵۰۰ میلیون دلار کالای هلال واقعا ارزشمند است اما سهم ما در این بازار شش میلیون دلار است و این سهم ناچیز شایسته توان کشور نیست و باید ارتقاء یابد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت: هرچند در قانون وظایف ادارات و دستگاهها مشخص شده ولی برای گرفتن مجوز برند هلال باید از دانشگاه علوم پزشکی و هم صنعت مجوز بگیریم و این دوگانگی باید برطرف شود.

وی افزود: واحدهای صنعتی در گرفتن مجوز کالای هلال دچار سردرگمی هستند و اگر فرایندها اصلاح نشده و کارها روان و تسریع نشود نمی توانیم در بازارهای جهانی حضور بیشتری داشته باشیم.

کشاورز قاسمی بیان کرد: مطالبه گری مصرف کننده را باید نهادینه کنیم و واحدهای صنعتی حتی اگر شرایط استاندارد سخت تر شود رضایت دارند زیرا هر کس کالای مرغوبتری دارد می تواند در این بازار سخت داخلی و جهانی ماندگار شود.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت: نباید قوانین و مقررات واحدهای اصیل را تحت تاثیر قرار داده و آنها را دچار چالش کند و ما هم از موضع شهروندی مطالباتی داریم که باید پیگیری شود.

وی بیان کرد: هرچند در فراگیری استانداردها ۳۶ هزار مورد تدوین استاندارد صورت گرفته اما  نظارت و کنترل بر تولید برخی کالاها مانند آسفالت مهم است تا هزینه های بیشتری به مردم تحمیل نشود.

در این مراسم از دو واحد نمونه استانی و ۱۸ واحد نمونه منتخب و ۲۶ مدیر کنترل کیفی نمونه و واحدهای منتخب تجلیل شد.

نظر شما